آشپزی و آشپزخانه

پاستا با سس پستو

طرز تهیه پاستا با سس پستو ( pesto pasta )

یکی از خوشمزه ترین پاستاها با رنگ سبز منحصر به فرد آن پاستا با سس پستو است.

پاستا با سس پستو طعمی بسیار لذیذ و متفاوتی نسبت به سایر پاستاهای دیگر دارد. سس پستو، نوعی سس ایتالیایی است که برای تهیه پاستا هم از آن استفاده می‌شود. این سس به رنگ سبز و ترکیبات آن شامل روغن زیتون، دانه کاج اروپایی، برگ ریحان، سیر، پنیر پارمسان، خامه ترش و نمک و فلفل است. البته به شکل آماده نیز در بازار عرضه می‌شود. اما مطمئن باشید سس پاستای خانگی با ریحان تازه مزه دیگری دارد.

اغلب کدبانوها تصور می کنند پخت این غذا در منزل دشوار است در صورتی که این غذای فرنگی دستور پخت راحتی دارد و شما می توانید آن را در منزل به راحتی بپزید و اعضای خانواده تان را سورپرایز کنید.

مواد لازم پاستا پستو

  •     1 بسته پاستا پنه
  •     1 ‌بسته کوچک پنیر پارمسان
  •     300 گرم ریحان
  •     100 گرم مغز گردو
  •     روغن زیتون
  •     نمک ‌و ‌فلفل
  •     سیر به تعداد دلخواه
آموزش پاستا با پپستو
پاستا با سس پستو – pesto pasta

مراحل

پاستا را با نمک و روغن میپزیم و‌ آبکش میکنیم. بعد از آبکش کردن پاستا آن را داخل قابلمه با نمک‌ و‌ فلفل و روغن حدود دو دقیقه دم میکنیم. سپس برای تهیه سس پستو همه مواد و روغن زیتون را در غذاساز میریزیم و میگذاریم همه چیز ریز شود و طعمها مخلوط شود.

بعد پاستا رو داخل ظرف مورد نظر میکشیم و پنیر پارمزان و سس پستو را روی آن میریزیم و سرو میکنیم.

کلمه پاستا (pasta) در زبان ایتالیایی یعنی خمیر و منظور از خمیر همان چیزی است که ما آن را رشته می‌نامیم. پاستا به‌ دست مارکوپولوی جهان گرد از چین به ایتالیا رفته و در آنجا بومی شده است ولی ظاهراً تحقیقات تاریخی این حدس را تائید نمی‌کند.

برای پخت پاستا از روش های مختلف نظیر پاستا پنه، پاستا با مرغ و پاستا چیکن آلفردو و پاستا با سس پستو استفاده می شود که هر یک از این غذاهای فرنگی طعم و مزه بی نظیری دارند. که ما به شما طرز تهیه پاستا با سس پستو  را آموزش دادیم.

آشپزی سریع در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا