پزشکی و سلامت

ویاگرا برای سلامت چشم‌ها خطرناک است

سلامانه مصرف ویاگرا در برخی مردان باعث بروز مشکلات بینایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «medisite»، مصرف ویاگرا برای مقابله با اختلالات نعوظی، می‌تواند برای سلامت چشم آقایان خطرساز شود.
نتایج یک پژوهش استرالیایی که در دانشگاه New South Wales استرالیا انجام شده است، نشان می‌دهد قرص‌های آبی رنگ معروف که برای درمان اختلالات جنسی و مشکل عدم نعوظ در آقایان مصرف می‌شود می‌توانند باعث تخریب سلول‌های شبکیهٔ چشم در برخی از مردان شود. مصرف مرتب این قرص‌ها در ابتدا باعث ایجاد تغییراتی در درک رنگ‌ها شده و به تدریج تا بروز نابینایی پیش می‌رود.
محققان استرالیایی برای رسیدن به این نتایج روی موش‌های آزمایشگاهی بررسی‌هایی انجام دادند. به همهٔ این موش‌ها قرص ویاگرا داده شد. گروهی از این موش‌ها از سلامتی کامل برخوردار بودند در حالیکه گروه دیگر از یک بیماری ارثی بینایی به نام «رتینیت پیگمانتر» رنج می‌بردند. محققان مشاهده کردند که مصرف این قرص اثرات منفی در بینایی موش‌های گروه اول ایجاد می‌کند که دو روز ادامه می‌یابد در حالیکه این تأثیر منفی در موش‌های گروه دوم به مدت دو هفته طول می‌کشد.

محققان به این نتیجه رسیدند که قرص ویاگرا باعث جلوگیری از تولید آنزیم «فسفودی استراز» می‌شود که یک آنزیم کلیدی در شبکیهٔ چشم است. در نتیجه مصرف این قرص‌ها برای سلامت برخی از مردها خطرناک است. البته منظور این نیست آقایانی که از مشکلات بینایی رنج می‌برند یا عینک می‌زنند الزاماً نباید ویاگرا استفاده کنند. محققان توصیه می‌کنند افرادی که از این قرص‌ها استفاده می‌کنند جوانب احتیاط را رعایت کنند. به گفتهٔ متخصصین، 6 تا 7درصد مردهایی که ویاگرا مصرف می‌کنند زمانیکه به اشیاء نگاه می‌کنند یک هالهٔ آبی رنگ در اطراف آن می‌بینند. این افراد باید قبل از مصرف مجدد دارو با پزشک متخصص مشورت کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا