فناوری

وقتی گوشی آب میخورد چه بايد كرد؟

تعميرگاه دريچه؛

 

رطوبت و آب خوردگی نه تنها برای تلفن همراه شما بلکه برای تمام مدارات الکترونیکی می تواند نقش یک فاجعه را بازی کند، در این گزارش خواهید دانست با آب خوردگی تلفن همراهمان چه کنیم .

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ آب اگرچه برای مامایع زندگی است، اما یکی از دشمنان نزدیک ترین همراه مان که همان تلفن است به حساب می آید. رطوبت و آب خوردگی نه تنها برای تلفن همراه شما بلکه برای تمام مدارات الکترونیکی می تواند نقش یک فاجعه را بازی کند. این فاجعه زمانی پر رنگ می شود که آب و رطوبت از قاب و عایق تلفن همراه شما گذشته ، و به سطح برد اصلی راه پیدا کند.
وقتی تلفن همراه ما کاملا داخل آب افتاده باشد آب می‌تواند به زیر پایه‌های آی سی ها نفوذ کرده و باعث جرم و رسوب در سطح برد شود. مقاومتی که بین مدارهای دارای جرم ایجاد می شود منجر به هدایت جریان طبیعی مدار به بخش‌های نا خواسته می‌شود.

در این زمان است که ایرادات متنوعی در تلفن همراه ما به وجود می ‌آید.

بعد از آب خوردگی تلفن همراهمان باید چکار کنیم؟

بهترین کار این است که بعد از خارج کردن تلفن همراهمان از داخل آب و قبل از انجام هر کار دیگری سریع باتری و سیم کارت را از آن جدا کرده و گوشی را کاملا در حالت خاموش بگذاریم ، و در همان زمان به یک تعمیر کار متخصص مراجعه کرده تا تعمیر کار با استفاده از نوعی مایع شوینده آب و رسوب را از سطح برد پاک سازی کند .

 

اما اگر خودتان در باز کردن قاب گوشی مهارت دارید، دست به کار شده، قاب را باز کرده و با استفاده از اسپری خشک و یک مسواک نرم سطح برد را شستشو دهید.

قبل از شستشوی قطعات حساس مثل دوربین، میکروفون، بلندگو، بازر، ال سی دی و کابل تخت را از بورد جدا کرده تا آسیب نبینند، بعد از شستشو به صورت عمقی به سطح برد و مخصوصا سوکت های شار‍‍ژر ، هندزفری و…… نگاه کنیم که اثری از جرم و رسوب در آنها دیده نشود . و در انتها اگر پمپ باد در دسترس است بهتر است که بورد را هواگیری کنیم تا حسابی خشک شود، البته این کار را به طور طبیعی و در هوای آزاد هم میشود انجام داد.

در نتيجه :

تنها چیزی که باعث سوختن تلفن همراه ما می شود رسوبی است که روی مدار به جای می ماند و این ماجرا وقتی دیر اقدام کنیم خطرش چند برابر می شود.

تصوراتی همچون قرار دادن تلفن همراه در کیسه برنج و یا قرار دادن سشوار روی قاب و… کاملا اشتباه است. زیرا رسوب اب بر روی برد گوشی شکل می گیرد و در حقیقت باید رسوبات را از بین برد.

گزارش از مصطفی عسگری

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا