اجتماعی

وضعیت نمایندگی اپل در ایران

وضعیت نمایندگی اپل در ایران

چند وقت پیش بعد از اینکه چند فروشگاه محصولات Apple تعطیل شد، ایران اعلام کرد شرط اینکه اپل در ایران بماند و گوشی های اپل در ایران ثبت شوند  این است که به وسیله نمایندگی های رسمی محصولات اپل وارد ایران شوند.

در چند روز قبل خبری مبنی بر  اعلام آمادگی 9 شرکت که به طور رسمی خدمات اپل را ارائه میدهند منتشر شد. این خبر طی نامه ای از قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت به معاونت سازمان توسعه تجارت به شکل رسمی داده شد.
خبرهای تازه منتشر شده حاکی از آن است که در سایت رسمی اپل یک کاربر ایرانی سوال پرسیده و جواب گرفته است که در زیر این پرسش و پاسخ ها را میبینیم:

درخواست کاربر ایرانی از شرکت اپل: با سلام. من یک ایرانیم و به عنوان یک ایرانی از شرکت اپل میخواهم خواهش کنم تا قبل از اینکه طرح رجیستر برای گوشی های اپل در ایران اجرا شود این شرکت در ایران نمایندگی تاسیس کند. بنظرم عادلانه نیست با وجود استفاده زیاد ایرانیان از گوشی های آیفون از خدمات این شرکت نتوانند استفاده کنند.

اجرای طرح رجیستری توسط وزارت ارتباطات ایران در حال جریان است، در صورتی که تا قبل از اینکه این طرح اجرا شود شرکت اپل به ثبت نمایندگی اصلی در ایران نپردازد همه گوشی های آیفون ما که مصرف میکنیم بدون رجیستری میماند که این باعث میشود گوشی ما از دسترسی به همه شبکه های موبایل ایران بیرون رود. از واحد پشتیبانی این شرکت خواهش میکنم برای ما کاربران ایرانی چاره ای بیندیشید.

جواب شرکت اپل:

در ایران اپل هیچ دستگاه و گوشی نمیفروشد. طبق این طرح تمام موبایل های اپل توقیف شده و  در مقابل اپل هم نمیتواند کاری انجام دهد ، خصوصا موبایل آیفونی که بوسیله بازار سیاه به ایران وارد میشود. ما آمریکاییها بابت این مشکل متاسفیم. برایتان آرزوی موفقیت میکنم.

آیا اپل در ایران نمایندگی میزند؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا