پزشکی و سلامت

“ورم ملتحمه چشم” واگیردار است

یک متخصص بیماری‌های چشم گفت: ورم ملتحمه چشم اگر عفونی بوده و عامل آن باکتریایی یا ویروسی باشد، می‌تواند دیگران را نیز آلوده کند.

امیرعلی شایسته متخصص بیماری های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانافزود: ملتحمه پرده نازکی است که سفیدی چشم را پوشانده و حاوی عروق ظریف و حساسی است که در صورت تحریک یا التهاب ملتحمه، مشخص‌تر شده و موجب قرمزی چشم‌ها می‌شود.

وی با اشاره به نقش عوامل ویروسی و باکتریایی در التهاب ملتحمه و قرمزی چشم‌ها، تصریح کرد: بسیاری از افراد تصور نمی‌کنند که بیماری‌های چشمی ممکن است به دیگران نیز منتقل شود و عوارض زیادی را برای دیگران به وجود آورد.

شایسته گفت: ورم ملتحمه چشم اگر عفونی بوده و عامل آن باکتریایی یا ویروسی باشد، می‌تواند کاملا واگیردار بوده و دیگران را نیز آلوده کند.

وی یادآور شد: ویروس‌ها از شایع‌ترین علل ورم ملتحمه عفونی هستند که می‌توانند با علایم قرمزی و ترشح آبکی چشم‌ها موجب آزار فرد مبتلا شوند.

شایسته افزود: عفونت‌های باکتریایی نیز با میزان زیادی ترشح و چرک همراه هستند که این موارد نیز می‌تواند برای فرد مبتلا مشکل ساز باشد.

وی با اشاره به واگیردار بودن ورم ملتحمه عفونی چشم، خاطرنشان کرد: به طور جدی باید از تماس با چشم و وسایلی که با اشک بیمار آلوده شده‌اند، اجتناب کرد و کوچکترین غفلتی در این زمینه می‌تواند موجب آلوده شدن دیگران شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا