ورزش

ورزش در شرایط متنوع آب و هوایی

ورزش در فصول مختلف

یکی از عادتهای سالم و مفید ورزش کردن است که به همه توصیه میشود برای سلامتی خود آن را نادیده نگیرند. افراد زیادی هم هستند که با انرژی و انگیزه ورزشی را شروع میکنند اما بعد از گذشت مدتها آن را کنار میگذارند. مثلا عده ای در زمستان ورزش نمیکنند ولی در تابستان فعالیتهای ورزشی انجام میدهند که کار بسیار غلطی است.

عوارض کنار گذاشتن ورزش

به گفته کارشناسان پزشکی افرادی که ورزش و فعالیتهای بدنی را در زمستان ترک میکنند باعث افزایش ذخیره کلسترول بدنشان میشوند. که دلیل آن، نبود سنتز ویتامین D ناشی از نور آفتاب میباشد. پس ذخیره بیش از حد  کلسترول در اثر کاهش نور خورشید به وجود می آید و این تغییر در میزان کلسترول میتواند بیماری کبد چرب را پیشرفت دهد.

افزایش کلسترول در زمستان

بهترین روش جلوگیری از دیابت و چاقی تمرین بدنی است که از آسیب کبد هم جلوگیری میکند. رابطه بین بیماری کبد چرب و افزایش کلسترول در زمستان بیشتر پدیدار میشود.

میزان کلسترول در تابستان کمترین مقدار و در زمستان بیشترین مقدار را دارد که علت آن مشخص نیست.

طبق آمار 80 درصد افراد چاق یا مبتلا به دیابت در فصل زمستان بیشتر به بیماری های کبدی دچار میشوند و 20 درصد افراد به کبدهای چرب غیرالکلی(NAFL)مبتلا میشوند.

همانطور که میدانید کبد سم های بدن را از بین میبرد. خوردن سیر به مقدار زیاد به بهبود عملکرد کبد کمک میکند تا آنزیم های دفع سموم بدن به فعالیت بپردازند. سیر ، آلیسین و سلنیوم زیادی دارد که کبدتان را پاک میکند. آنتی اکسیدان چای سبز و کاتچین سموم بدن را حذف میکند و به عملکرد کبد کمک میکند.

بهترین خوراکی ها برای سم زدایی کبد ، چغندر، اسفناج و کاهو میباشند که باعث از بین رفتن تاثیر مواد شیمیایی میشود و سم زدایی کبد میشوند.

بالا رفتن کلسترول از حد نرمال سلامت انسان را به خطر می اندازد و رگهای خونی را میبندد و باعث محدود کردن گردش خون به اعضای مختلف بدن مانند مغز، قلب، کلیه و سایر اندام میشود . کلسترول زیادی به صورت چربی در کبد ذخیره میشود ، کبد را چرب کرده و بیماری های کبدی را به دنبال دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا