فرهنگ و هنر

واکنش آهنگساز اسکاری پس از تماشای «محمد رسول الله(ص)»

آهنگساز فیلم «محمد رسول الله(ص)» بعد از تماشای این فیلم آن را مانند شعر بسیار زیبا دانست.

«محمد رسول الله(ص  یک اثر هنری و در حقیقت یک تولید عشق، ایمان و برکت است

این آهنگساز مطرح دنیا که ساعاتی قبل برای اولین بار به تماشای فیلم «محمد رسول الله(ص  در همدان نشست بعد از پایان فیلم گفت: فیلم را بهتر فهمیدم چون زیر نویس داشت. «محمد رسول الله(ص)»  یک اثر هنری و در حقیقت یک تولید عشق، ایمان و برکت است.

«ای.آر. رحمان» درباره کار خودش نیز اظهار کرد: من هیچ وقت از کار خودم راضی نیستم اما فیلم خیلی خوب است.
این آهنگساز که تاکنون دو بار برای فیلم‌های «میلیونر زاغه نشین» و «127 ساعت» برنده اسکار آهنگسازی شده است درباره معرفی «محمد رسول الله(ص  به اسکار گفت:
خود فیلم چون با ایمان ساخته شده از هر جایزه‌ای خیلی بزرگ‌تر است اما اسکار باعث می‌شود مردم بیشتری فیلم را ببینند و همین خیلی مهم است. به هر حال اسکار را همه دنیا می‌بینند و هر اتفاقی که می‌افتد ببیننده خواهد‌داشت.
به گزارش ایسنا، ای.آر. رحمان که در سنین جوانی از آئین هندوئیسم به دین اسلام رو آورده برنده جوایز بسیاری از جمله سیزده جوایز فیلم فیر، چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است.

او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینهٔ آهنگسازی فیلم را در دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز کرده و نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون کاست از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد.
مجلهٔ تایم در سال ۲۰۰۹ رحمان را به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده‌است.

آخرین نیوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا