خانه جذاب منخانه داری

هیجان فنگ شویی در خانه

نگاه تازه به محیط خانه با فنگ شویی

فنگ شویی عملی است که می تواند به فضاهای زندگی و محیط کار ما نگاه تازه ایجاد کند و تعادل را با جهان طبیعی برقرار کند. کلمات چینی “فنگ” و “شوی” به معنای “باد” و “آب” به معنای “باد” و “آب” ترجمه شده اند.

فنگ شویی که به انگلیسی feng shui و به زبان چینی 風水 خطاب می‌شود، در لغت به معنای آب و باد است. فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب است.

دو عنصری که در فرهنگ چین باستان، از آن‌ها تحت عنوان عناصر تشکیل دهنده طبیعت و ماوراء یاد شده است. در فلسفه چینی، از عناصر اربعه خبری نیست بلکه با پنج عنصر سروکار داریم.

آب، چوب، آتش، خاک و فلز، که بر خلاف فلسفه عناصر اربعه، چینی‌ها اعتقاد ندارند جهان و کائنات با استفاده از این عناصر ساخته شده است، بلکه بر این باورند این عناصر، نماد تغییرند و هر عنصر، خالق عنصر بعدی در کائنات است.

هیجان فنگ شویی در خانه
نگاه تازه به محیط خانه با فنگ شویی

در فرهنگ آسیایی این فلسفه تائو نامیده می شود که به معنای “راه” است. تائوئیسم راه طبیعت است و همه اصول اساسی فنگ شویی طبیعت را منعکس می کند. عنصر.

موقعیت فرماندهی نقطه فنگ شویی در اتاقی است که دورترین درب از درب خانه را دارد و در راستای مستقیم با آن قرار ندارد. این شما را به صورت مورب در می گذارد. در حالت ایده آل ، باید دید کاملی از چشم به درب دورداشته باشید.

موقعیت فرماندهی جایی است که شما می خواهید بیشتر وقت خود را هنگام حضور در آن اتاق بگذرانید. دستورالعمل های فنگ شوی پیشنهاد می کند که این موقعیت غالب را در اتاق تعیین کنید، سپس در صورت امکان تختخواب، میز خود یا اجاق گاز خود را در تراز مورب قرار دهید.

این سه بخش از خانه شما بسیار مهم است زیرا هر یک بخش اساسی زندگی شما را نشان می دهد. تختخواب برای شما ایستاده است ، میز کار گسترش حرفه ای شماست و اجاق گاز نمایانگر ثروت و تغذیه شماست.

فنگ شویی برنامه ای فلسفی است که قصد دارد محیط را با افرادی که در آن حاضر هستند تطابق دهد یا به عبارتی هماهنگ کند. درست مثل فلسفه تائو، فنگ شویی نیز قصد دارد ارتباط میان اشیا و افراد را مورد توجه قرار دهد.

فنگ شویی آسانترین راه برای آرامش ظاهری در زندگی شما است. سعی نکنید در همه مناطق یکباره کار کنید. برای تقویت انرژی خود یا بهبود جریان در آن مناطق، پیشنهادات فنگ شوی را در آن منطقه خاص گنجانید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید باروری را تشویق کنید، ممکن است یک میز فلزی و دایره ای در بخشی از خانه خود به نمایندگی از کودکان اضافه کنید. هدف فنگ شویی

فنگ شویی در حقیقت قصد دارد به ما بیاموزد که چگونه با استفاده از اشیا و المان‌ها و چینش درست آن‌ها، محیط زندگی و کارمان را برای خودمان لذت‌بخش‌تر و آرامش‌بخش‌تر کنیم. در فلسفه فنگ شویی، هر چیزی که در محیط پیرامون ما وجود دارد، روی روحیه و حتی جسم ما تاثیرگذار است و از این رو، این فلسفه بر آن است تا با یک سری اصول و قواعد، این تاثیر را به بهترین شکل ممکن مثبت کند.

مهم‌ترین پیام فنگ شویی این است که به جای مبارزه با طبیعت و تلاش برای تغییر یا حتی نابودی آن، با آن کنار آمده و زندگی کنیم. وقتی در محیطی زندگی می‌کنید که پر است از عناصر و اشیای به درد نخور و درهم و برهم، بدون شک احساس راحتی و آرامش نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید : فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی

اتاق‌تان را تمیز و مرتب کنید و هر چیزی را که احساس می‌کنید کاربردی ندارد یا از آن خوشتان نمی‌آید را بی رودربایستی دور بیاندازید. ممکن است تمیزکاری، مرتب کردن لوازم و دور ریختن اشیا به ویژه دفعات اول سخت و خسته کننده باشد، اما بعد از انجام این کار، تاثیر شگفت انگیزش را خواهید دید.

ورود نور به داخل باعث خواهد شد احساس بهتری نسبت به محیط و حتی خودتان داشته باشید. ضمن این‌که باز کردن پنجره‌ها و اجازه داده به هوا برای گردش داشتن در داخل محیط خانه نیز می‌تواند گامی دیگر در راستای ایجاد فنگ شویی در خانه باشد.

از همین حالا برای زندگی بهتر فنگ شویی را شروع  کنید.

ترجمه از الهام شهیدان

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا