اجتماعی

هنگام قدم زدن با تلفن همراه صحبت نکنید

با موبایلگزارش ها نشان می دهد که سالانه بیش از ۱۵۰۰ نفر در اورژانس های سراسر ایالات متحده به دلیل استفاده از تلفن همراه دچار حادثه شده اند.

به گزارش ایمنا قدم زدن در حالیکه با تلفن صحبت می کنید اصلا ایده خوبی نیست.بر اساس گزارشات جدید منتشر شده در مجله حوادث و پیشگیری در سال ۲۰۱۰ سالانه بیش از ۱۵۰۰ نفر در اورژانس های سراسر ایالات متحده به دلیل استفاده از تلفن همراه دچار حادثه شده اند.
بر اساس این گزارش بیشتر مجروحانی که به دلیل قدم زدن در خیابان دچار حادثه شده اند با تلفن همراه صحبت می کردند. جک ناسار استاد برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: اگر این روند به همین صورت ادامه یابد تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث این چنینی تا سال ۲۰۱۵ دو برابر می شود. وی افزود: نقش تلفن همراه در آسیب های رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن بالا رفته است.
این گزارشات بین مجروحان ۱۰۰ بیمارستان جمع آوری شده و نتایج نشان می دهد که بیشترین آسیب در محدوده سنی ۱۶ تا ۲۵ ساله است.روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و بازیهای رایانه ای تلفن همراه و استفاده بیشتر جوانان و نوجوانان خطرات ناشی از آن به دلیل حواس پرتی افراد بیشتر شده است.
در سال ۲۰۰۵ مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی به علت حواس پرتی و سرگرم بودن با تلفن همراه ۴۵۷۲ و سال ۲۰۰۸ تعداد ۵۸۷۰ نفر بوده است و این نشان می دهد که این آمار روز به روز در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا