پاسخ های ویزیت رایگان

هموروئید (بواسیر) چیست؟ آیا هموروئید با لیزر درمان میشود؟

هموروئید (بواسیر) چیست؟ آیا هموروئید با لیزر درمان میشود؟

 

هموروئید بیماری است که اغلب در سنین بالای سی سال دیده میشود. هموروئید پیشرفته و حاد در هر سنی میتواند دیده شود اما افراد جوان و میان سال بیشتر از افراد پیر درگیر هموروئید میشوند. بیماری هموروئید در افراد سفیدپوست و مرفه بیشتر از گونه های دیگر پوستی رخ میدهد.

تا رسیدن به سن پنجاه سالگی دست کم نصف مردم این بیماری را تجربه میکنند. هموروئید علت های مختلفی دارد . رایج ترین دلیل ایجاد هموروئید زایمان و فشارهایی است که به خانم های باردار وارد میشود.

فشار داخلی ناحیه مقعد در حال استراحت افرادی که به بیماری هموروئید دچار میشوند از میزان نرمال و طبیعی بیشتر است و به همراه امواج غیر طبیغی میباشد.

 

  به نظر شما درمان هموروئید با لیزر درست است؟

دکتر زهرا سعادتی، متخصص جراحی : بله، البته قابل ذکر است هموروئید درجه‌های مختلف دارد و در هر درجه به نسبت آن لیزری خاص استفاده می‌شود. برای مثال مراحل اولیه هموروئید با لیزر درمانی قابل درمان است و نیاز به لیزرهای پرتوان ندارد؛ ولی وقتی در مراحل پیشرفته‌تر است، به انواع دیگری از لیزر نیاز است. هموروئید‌های داخلی را می‌توان با نوعی از لیزر که آنها را منعقد می‌کند از بین برد و نیازی به جراحی آنها نیست. انواع پیشرفته هموروئید که به لیزر نوع اول و دوم جواب نمی‌دهد، نیاز به لیزر پرتوان دارد، با این لیزر تمامی ضایعات برداشته می‌شود. این لیزر در هموروئید داخلی درجه 3 و 4،هموروئیدهای خارجی و شقاق‌های پیشرفته قابل انجام است و درمان قطعی به دنبال دارد.

همروئید یا بواسیر
هموروئید (بواسیر) چیست؟ آیا هموروئید با لیزر درمان میشود؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا