فرهنگ و هنر

همه زوج های بازیگر سینمای ایران +چیزهایی که نمی‎دانستید!

 

زندگی در پشت پرده انگار خیلی هم خوش نیست. جست و جو در صفحات اینترنتی برای جمع آوری این یادداشت ثابت می کند که آمار جدایی ها خیلی بیشتر ازوصل های پایدار است.

از گلاب آدینه و مهدی هاشمی تا ریما رامین فر و امیر جعفری

انگار ستارگان سینما «نقش» عاشقی را بهتر ایفا می کنند، اما در زندگی واقعی «نقش» بازی کردن جواب نمی دهد، آمار که این گونه حرف می زند.
بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل

خانم بازیگر: با مسافری از هند شناخته شد، نقشی که انرژیک بود و به چشم می آمد؛ نمایش اوج و فرود یک دختر جوان. پس از آن در سینما تجربیات خیلی موفقی نداشت. کارهایی نظیر: کلاغ پر و پسران آجری که خیلی آبرومند نبودند، اما به تازگی با ایفای نقش در نمایش «فصل شکار بادبادک ها» توانایی هایش را به رخ کشید و نشان داد می تواند سطحی بالاتر از بازیگری را تجربه کند بازیگری که به گفته ی همسرش خیلی اهل فیلم دیدن نیست!

 

 

آقای بازیگر: برادر کوچکتر حسین پاکدل ، شاید از همین جهت است که عمده ی بار کارنامه اش در تئاتر خلاصه می شود هرچند که مخاطب عام او را با اولین شب آرامش شناخته، اما او با ایفای نقش در نمایش هایی همچون خشکسالی و دروغ به جایگاه قابل اعتنایی در بازیگری رسید. از نقاط درخشان سینمایی اش می توان به نقش کوتاهش در «ماهی ها عاشق می شوند» اشاره داشت که به خوبی یک نقش فرعی را در یاد ماندگار کرد.
الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی

خانم بازیگر: عبدالرزاقی دانش آموخته ی مکتب سمندریان است ودر کارهایی نظیر: ملاقات با بانوی سالخورده ایفای نقش کرده است. اما عمده دلیل شهرت عبدالرزاقی را می توان مربوط به ایفای نقش در کارهای مدیری دانست، از قهوه تلخ تا در حاشیه و گنج مظفر و..شاید به همین دلیل باشد که بیشتر او را به عنوان یک بازیگر طنز می شناسیم، البته کارنامه ی او در تئاتر هم قابل توجه است. او به غیر از همکاری با سمندریان با کارگردانانی مثل افشین هاشمی و افسانه ماهیان همکاری داشته، برخلاف سینما که عبدالرزاقی تا امروز حضور درخشانی در آن نداشته است.

 

 

آقای بازیگر: فرزند نوازنده ی فقید سیاوش زندگانی در یک خانواده ی هنری زندگی کرده است و البته یک ازدواج ناکام هم با خانم مینا لاکانی داشته، کارنامه ی زندگانی نسبت به همسرش پر بارتر است، بازیگری که با کارهای تلویزیونی اش می شناسیم ،مختارنامه، معصومیت از دست رفته، همسفر، روزگار جوانی و..می گویند زندگانی از آنهایی است که در زندگی مشترک حرف آخر را می زند: چشم!
نیلوفر خوش خلق و امین حیایی

خانم بازیگر: خوش خلق بازیگری اش را وامدار حضور حیایی در سینما است، از همین جهت کارنامه ی خلوتی دارد، در تئاتر که تجربه ای نداشته یا حداقل تجربه ای چشمگیر نداشته، در تلویزیون هم چند حضور محدود داشته و اما در سینما بازی در فیلمهایی مثل: دایره زنگی، به آهستگی و مانی و ندا و همچنین قلاده های طلا و… او را در زمره ی بازیگران کم کار قرار داده است، کسی که به گفته ی همسرش زمانی شروع به زندگی مشترک کرد، که حیایی موقعیتی نداشت و او به خاطر همسرش قید مهاجرت همراه با خانواده اش را زده است.

 

 

آقای بازیگر: بازیگری که برند بفروشی دارد، چه آن دوره ای که فیلم های دختر و پسری مد بود، چه چند سال بعد که کمدی ها سلطنت کردند، حیایی همیشه روی اوج بوده است. حتی این روزها در استندآپ کمدی که اگر صبغه ی سیاسی اش نبود، شاید تا فینال هم پیش می آمد. رفیق شفیق محمدرضا شریفی نیا با تجربیات رنگارنگ در سینما و حتی به تازگی تئاتر با داریوش مهرجویی در نمایش غرب واقعی. کارنامه ی رنگارنگ حیایی را نمی شود در اینجا قید کرد بس که پرشمار است، اما جالب است بدانید زندگی مشترک او و خوش خلق یک فرزند نوزده ساله به نام دارا دارد.
ریما رامین فر و امیر جعفری

خانم بازیگر: خالق “همای” پایتخت در نوروز این سالها، قبلتر تجربه ی نویسندگی هم داشته؛ چه در تئاتر چه در تلویزیون. او دختر ایرج رامین فر است و خب شرایط برای حضورش در سینما مهیا بوده، اما رامین فر بیشتر از هرچیز بازیگر تئاتر و تلویزیون است و در سینما نقش پر رنگی نداشته، بازی اودر چند مجموعه طنز کم کم از شمایل او یک بازیگر طنز ساخته است. آیین محصول زندگی مشترک او و امیر جعفری است.

 

 

آقای بازیگر: یکی دیگر از شاگردان سمندریان؛ او جایگاه تثبیت شده ای در بازیگری دارد، خصوصا بازیگری تئاتر. تجربیات رنگارنگ و موفقی که در این زمینه دارد، جعفری را در زمره ی تئاتری های نامی قرار داده است، اما شناخته شدنش باز هم از دریچه ی تلویزیون بوده، سریال «بدون شرح» آغاز شهرت امیر جعفری بود و پس از آن تجربیات مختلفش در سینما و تلویزیون نشان از حضور یک بازیگر قدرتمند داده است، بازیگری که در یک غالب محصور نیست، از بیگانه تا میوه ممنوعه از زیرهشت تا بدون شرح.
حدیث فولادوند و رامبد شکرابی

خانم بازیگر: کشف گلاب آدینه که در سالهای پررنگ جوانان در سینمای دوران اصلاحات درخشید و دیده شد و بعد چند سالی به محاق رفت و حالا کمابیش فعالیت دارد و در قیاس با همسرش فعالتر به نظر می رسد، دست های آلوده،غزل، کما، رز زرد از جمله کارهای فولادوند است که او را در میان مردم مطرح کرد، او البته در تلویزیون هم چند تجربه نظیر مختارنامه داشته است، اگر تله فیلم ها نبود میشد نام فولادوند را به عنوان یک بازیگر سابقا فعال آورد، اما به لطف فیلم های سوپر مارکتی او در دنیای تصویر ادامه حیات می دهد.

 

 

آقای بازیگر: حالا دیگر خبری از بازیگر جوان و آینده دار دهه ی هفتاد نیست. حضور او در «مرسدس»، «اعتراض»، «تارا و تب توت فرنگی»، «غزل» و کارهایی از این دست، نوید یک بازیگر جوان و آتیه دار را می داد. اما به ناگهان با قدرت گرفتن سینمای کمدی او و هم قطارانش نظیر: علی قربانزاده، حذف شدند و حالا هم که انگار خیلی انگیزه ای برای ادامه فعالیت ندارند. شکرابی هم بیشتر در تله فیلم ها ایفای نقش می کند، البته گویا زندگی در ساری هم مزید بر علت شده است. جالب است بدانید آنها با یک زوج سینمایی دیگر هم ارتباط تنگاتنگی دارند: حیایی و خوش خلق.
بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی

خانم بازیگر: البته نه فقط بازیگر، نویسنده، فعال اجتماعی و سیاسی، کارگردان و…رهنما از آن دسته هنرمندانی است که به لطف دوستان رسانه ای همیشه در خاطره ها می مانند. او با عاشقانه ای که به روایت داود نژاد بود، دیده شد. نقش غزال و بازی مقابل پیمان قاسمخانی شاید شروع یک عاشقانه ی واقعی بود، عاشقانه ای که حاصل آن پریای نوجوان است، رهنما سریال طنز بازی می کند، به شدت در تئاتر فعال است، از آن جنس نمایش هایی که چرخه ی مالی خوبی هم دارند، در روزنامه ها می نویسد، کتاب منتشر می کند و حتی مقتل خوانی هم می کند.

 

 

آقای بازیگر: ابرقدرت تیم نویسندگی سالهای درخشان مدیری با تبصره در این فهرست قرار می گیرد، چون چند تجربه ی محدود در زمینه بازیگری دارد؛ عاشقانه، سن پترزبورگ، طبقه ی حساس و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو که البته همین چند مورد هم با بازی درخشان او همراه شده است، قاسم خانی نویسنده ی خیلی از لحظات شاد ما بوده؛ از«مارمولک» و« نان و عشق و موتور هزار» تا «من زمین را دوست دارم» و شب های برره و پژمان و پاورچین.
لیلا حاتمی و علی مصفا

خانم بازیگر: فرزند علی حاتمی با آن چهره ی معصومانه اش، شمایل نجابت زن ایرانی است و البته آبروی بازیگران جوان؛ با زندگی با ثبات و کم حاشیه اش در کنار یک هنرمند اصیل دیگر(علی مصفا). زوجی که بیشترین تجربه ی مشترک را در میان زوج های بازیگر سینمای ایران دارند، پریدخت، پله ی آخر، در دنیای تو ساعت چنده؟، کیف انگلیسی، چیزهای هست که نمی دانی و.. او یک سینمایی اصیل است از کن تا برلین آوازه اش پیچیده، اولین بار در لیلای مهرجویی درخشید و در «جدایی نادر از سیمین» به اوج رسید و این درخشش همچنان ادامه دارد در مدار یک زندگی سالم و بدون حاشیه.

 

 

آقای بازیگر: نویسنده و کارگردان و قبلتر بازیگر، او هم در یک خانواده ی سینمایی زندگی کرده است. مصفا در «برج مینو» دیده شد و در لیلا به شهرت رسید. او هم به مانند همسرش زندگی وارسته ای داشته است و این سالها با کارگردانی آثاری همچون «پله ی آخر» نوعی از سینمای متفکر و نزدیک به فضای ادبی را نمایندگی می کند، زندگی مصفا و حاتمی دو فرزند به نام های مانی و عسل دارد.
گلاب آدینه و مهدی هاشمی

خانم بازیگر: بازیگری که با تئاتر شروع کرد و همچنان به رغم تمام فعالیت های درخشانش در سینما و تلویزیون متعلق به تئاتر است، بازی های درخشان او در مهمان مامان، زیر پوست شهر، قصه ها و…در یادها ماندنی است، خانم آدینه چندین بار تجربه ی کارگردانی در تئاتر را هم دارد. او این روزها بیش از هر چیز در انتخاب بازیگر در پروژه های مختلف، سینما را یاری می کند.

 

 

آقای بازیگر: رفیق گرمابه و گلستان داریوش فرهنگ و سرپرست گروه تئاتر «پیاده» در دهه ی پنجاه، که شروع آشنایی جناب هاشمی با خانم آدینه بوده است، مهدی هاشمی از معدود بازیگران ایرانی است که به ترکیب متعادلی از ارائه تکنیک و احساس رسیده است، از همین رو او در زمره حرفه ای ترین های عرصه ی بازیگری قرار می گیرد و شاید جایگاهش باید بالاتر از این ها باشد به نوعی او به حقش نرسیده، از زندگی مشترک گرم و محکم وزین ترین زوج این فهرست، نورا هاشمی این روزها در تئاتر و سینما فعالیت می کند با سیمایی شبیه به مادر.

منبع : bartarinha.ir

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا