آرایش و زیبایی

هزینه جراحی بینی از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان

رئیس انجمن جراحان پلاستیک عنوان کرد

 

ابوالحسن امامی با اظهار تاسف از اینکه قیمت عمل جراحی بینی در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات بسیار پایین در نظرگرفته شده؛ گفت: نگرانیم این تعرفه‌های پایین عوارض زیادی را به دنبال داشته و تقاضای زیادی را برای مردم ایجاد کند.

دکتر سید ابوالحسن امامی رئیس انجمن جراحان پلاستیک درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طبق کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت قیمت عمل جراحی بینی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده؛ اظهار داشت: قیمت در نظرگرفته شده برای این عمل بسیار پایین است، در حالی که در دنیا تعرفه آن از ۳۰ هز دلار شروع و برحسب تجربه جراح و نوع توانایی‌اش متغییر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت عمل جراحی زیبایی بینی در کتاب تعرفه‌ها با یک کد وارد شده؛ تصریح کرد: تعرفه این عمل برای پزشکی که تازه فارغ التحصیل شده؛ کسی که سالهاست در این زمینه تجربه و تبحر دارد و کسی که اصلا پزشک نبوده و تبحر این جراحی را ندارد؛ ثابت و یکسان در نظر گرفته شده است.

 

به گفته امامی طبق استعلام‌های انجام شده در مورد جراحی‌های زیبایی در دنیا قیمت عمل با توجه به توافق بین بیمار و پزشک در نظر گرفته می‌شود.

 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک با تاکید بر اینکه خواهان نظارت مسئولان بر تعرفه‌های این نوع جراحی‌ها هستیم؛ بیان داشت: معدود کسانی هستند که قیمتهای غیر معقول برای این نوع اعمال جراحی زیبایی دریافت می‌کنند که طبق گفته وزیر بهداشت بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و باید نظارت روی آن‌ها صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه انجمن جراحان پلاستیک یک انجمن علمی است که در جهت ارتقای سطح علمی همکاران این رشته فعالیت می‌کند؛ اذعان داشت: واقعیت این است که هیچ کدام از جراحان پلاستیک قیمتهای غیرمنطقی به بیمار پیشنهاد نداده و نخواهند داد و معدود کسانی که قیمتهای باور نکردنی به بیمار پیشنهاد می‌دهند باید نظارت روی آن‌ها انجام شود.

 

امامی همچنین با اشاره به اینکه در فصل تابستان و پاییز بیشترین اعمال جراحی زیبایی صورت می‌گیرد؛ خاطرنشان کرد: در این فصل اغلب جوان‌ها از امتحانات و سایر فعالیتهای خود فارغ شده‌اند و به سمت انجام این نوع اعمال روی می‌آورند اما تعرفه در نظر گرفته شده برای عمل جراحی بینی اصولی نیست.

 

به گفته رئیس انجمن جراحان پلاستیک از ۵ میلیون تعرفه در نظر گرفته شده برای عمل جراحی زیبایی بینی تنها نیمی از آن به جراح می‌رسد و مابقی سهم متخصص بیهوشی و بیمارستان است.

 

 

8 تا 10 درصد شکایات مربوط به جراحان پلاستیک است

 

وی همچنین با اشاره به اینکه برای عمل جراحی بینی درصدی عارضه پیش بینی شده است، افزود: برای  هر 100 عمل جراحی بینی بطور طبیعی اتفاقاتی رخ می‌دهد که معمولا به بیمار گفته می‌شود باید تا یکسال صبر کند و بعد با یک عمل سرپایی یعنی روتوش آن عارضه را اصلاح کرد.

 

امامی با بیان اینکه عمل جراحی بینی فوریتی نیست و به خواست خود فرد انجام می‌شود، ادامه داد: در خصوص میزان تعرفه‌ای که برای این نوع عمل باید پرداخت شود وزارت بهداشت باید جواب دقیقی به ما بدهد و با توجه به پیشنهادات و نظراتی که از انجمن گرفته شده هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک با اشاره به اینکه بیمه‌ها نقشی در اعمال جراحی زیبایی ندارند تصریح کرد: این اعمال جنبه زیبایی دارند و بطور شفاهی گفته شده که جراحان پلاستیک می‌توانند 2 برابر آنچه در تعرفه عنوان شده از بیمار دریافت کنند اما ابهام وجود دارد زیرا اگر بیماری از خارج کشور برای عمل زیبایی مراجعه کند با توجه به اینکه درآمدش خارج از کشور است و ملیت دوگانه دارد نمی‌دانیم از نظر مالی با او چگونه برخورد کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که میزان درآمد جراحان پلاستیک چقدر است و تا چه اندازه مالیات می‌دهند، اظهار داشت: درآمد یک جراح کنترل نشده و این امر وظیفه وزارت دارایی است که نظارت مستقیم روی ثروت افراد داشته باشد و از ما بخواهند تا بتوانیم روی این مساله کار کنیم.

 

وی افزود: در گذشته سازمان نظام پزشکی و انجمن جراحان پلاستیک با وزارت دارایی همکاری داشتند و حتی در مواردی مشاهده شد جراحی که تازه شروع به کار کرده و درآمد کمی دارد 2 برابر جراحی که درآمد بالایی داشت مالیات پرداخت می‌کرد.

 

امامی با اشاره به اینکه 260 جراح پلاستیک در کشور داریم اذعان داشت: از هر چند زن و مردی که در خیابان مشاهده می‌کنیم یک‌نفر بینی خود را چسب زده است که نشان می‌دهد جمعیت 70 میلیونی ایران زیاد عمل جراحی بینی انجام می‌دهند اما متاسفانه افراد غیر متخصص نیز با تبلیغات گمراه کننده مانند مشاوره رایگان و تنها دادن یک شماره تلفن افراد را به سوی خود جذب می‌کنند که اعمال جراحی آنها خطاهای زیادی را به دنبال دارد.

 

20 هزار نفر در سال جراحی پلاستیک بینی در ایران انجام می‌دهند

 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک با اشاره به اینکه تقریبا 20 هزار نفر از جعیت ایران در سال تحت عمل جراحی بینی قرار می‌گیرند، گفت: این آمار برای جمعیت ایران نسبتا زیاد است.

 

وی با اشاره به اینکه ایران پایتخت جراحی پلاستیک دنیاست افزود: جای خوشحالی است که همکاران ما اعمال جراحی بینی را که انجام می‌دهند نتایج خوبی دارد بطوری که در کنگره‌های بین المللی با اعمال جراحی که مشابه آن را همکاران خارجی ما انجام میدهند و صاحبنظر ند، جراحان ایران را مورد تحسین قرار میدهند.

 

به گفته وی دنیا قبول کرده است که ایران در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی حرفی برای گفتن دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا