پزشکی و سلامت

هرگز باقلا مصرف نكنید اگر …

باقلا ضد سرطان و نوعی اكسپكتورانت طبیعی است؛ به شرط آنكه درست پخته شود.

خواص و مضرات باقلا

درمانگران طب چینی مصرف باقلا را در وعده‌‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها در طول هفته بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان مری، معده و دهانه رحم می‌دانند. آنها معتقدند، بهترین روش برای طبخش بخارپز كردن آن است.

درمان لرزش دست در پاركینسون

افرادی كه به لرزش دست و پا مبتلا هستند یا به دلیل ابتلا به بیماری پاركینسون از این عارضه رنج می‌برند   می‌توانند با مصرف باقلا در رژیم غذایی خود  از میزان لرزش دست و دیگر اندام‌‌های خود بکاهند.

داروی بیماری‌‌های گوارشی

باقلا از جمله گیاهان اشتهاآوری است که به عنوان یكی از بهترین خوراكی‌های طبیعی با خواص درمانی مفید برای دستگاه گوارش و كلیه‌ها شناخته می‌شود.  مصرف باقلا در وعده‌‌های غذایی علاوه بر خاصیت ادرارآور آن به درمان ناراحتی‌های كلیه و مجاری اداری نیز منجر می‌شود.

خلط‌آور طبیعی برای بیماران ریوی

كسانی كه به مشكلات ریوی مبتلا هستند یا به دلایلی از ازدیاد خلط در دستگاه گوارش‌شان رنج می‌برند هم می‌توانند سراغ باقلا درمانی بروند. از نظر متخصصان طب سنتی، پوره باقلا می‌تواند مثل یك «اكسپكتورانت» طبیعی در بدن عمل کرده و به از بین بردن اخلاط و دفع آنها از بدن كمك كند.

هرگز باقلا مصرف نكنید اگر. . .

درصورتی كه شما هم در گروه افراد مبتلا به فاویسم قرار می‌گیرید، مصرف باقلا برای شما   به هر اندازه خطرناك است. علائمی مانند رنگ‌پریدگی، استفراغ، تهوع و تغییر رنگ ادرار و شوك از جمله علائمی است كه با مصرف باقلا در افراد مبتلا به فاویسم مشاهده می‌شود.

 آبپز نكنید

درمانگران طب چینی بر این باورند كه آبپز كردن باقلا و قرار دادن آن برای مدتی در آب جوش موجب كاهش خواص درمانی آن و از بین رفتن ویتامین c موجود در باقلا می‌شود. بنابراین این درمانگران به بیماران خود توصیه می‌كنند که باقلا را به شیوه بخار پز مصرف کنند.

با كمی روغن تفت دهید

اگر اهل مصرف سبزیجات بخارپز شده نیستید، باز هم نباید مصرف باقلا را كنار بگذارید. در برخی از منابع چینی درمانگران به تفت دادن باقلا با مقدار بسیار اندكی روغن نیز اشاره كرده‌اند پس می‌توانید با كمی چرب كردن كف ماهیتانه این گیاه را تفت دهید و میل كنید.

اگر نفخ می‌كنید. . .

برای جلوگیری از نفخ كردن، چار‌ه‌ای جز صرف نظر از بخشی از خاصیت‌‌های این دانه نیست. برای از بین بردن نفخ باقلا باید آن را پوست بكنید، بجوشانید و آب آن را دور بریزید، سپس به آن مقداری آب اضافه كرده و بعد از پختن با ادویه‌‌های گرم مانند دارچین و فلفل میل كنید.

مجله سیب سبز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا