گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاه پتوس در آب

نگهداری از پتوس در آب | پتوس یک گل آپارتمانی زیبا است که در آب زیباتر نیز می شود. این گیاه نیاز به  نور زیاد ندارد و در نور کم هم زنده است. پتوس به دلیل رشد سریع و تکثیر پرطرفدار است.

شاخه های رونده پتوس زیبایی این گیاه را دوچندان کرده است. این گیاه به دلیل راحت بودن رشدش شهرت دارد و به تصفیه هوا هم کمک می کنند و دی اکسید کربن را با اکسیژن جایگزین می کنند.

این گیاه را هم می توان در آب نگهداری کرد و هم در خاک.  روش نگهداری پتوس در آب را در ادامه می خوانید.

وسایل مورد نیاز

  • ظرف شیشه ای آزمایشگاه یا حباب تمیز
  •  قلمه پتوس
  • کود مایع
  • آب

گیاه پتوس در آب

برای قلمه گرفتن از پتوس ساقه ای را انتخاب کنید که دارای گره باشد. برآمدگی و زائده ای را که در ساقه مشاهده می کنید گره نام دارد.

نیازی نیست که حتما از آب تصفیه شده استفاده کنید. همین آب لوله کشی معمولی خوب است به شرط این که مدتی به حال خود رها شده باشد تا کلر خود را از دست بدهد.

قلمه پتوس را در یک شیشه آزمایشگاه بگذارید و شیشه را درون یک لیوان نگهداری می کنم. با این روش قلمه ها به خوبی و به اندازه مناسب درون آب قرار می گیرند و شروع به ریشه زدن می کنند. به طور معمول، خاک گلدان حاوی مواد مغذی مورد نیاز گیاه است، اما از آنجایی که گیاه شما در آب است، باید آن را تغذیه کنید تا رشد کند. از کودهای مایع یا پودری برای پرورش گیاه استفاده کرده و هر دو هفته یک مرتبه به گیاهتان کود دهید.

آب گیاه را هر هفته عوض کنید. زمانی که گیاهی را در آب نگهداری می کنید بعد از مدتی اکسیژن آب از بین می رود. در صورتی که گیاه زنده برای ادامه حیات به اکسیژن نیاز دارد. هر هفته آب گیاه را عوض کرده و آب تازه ای درون لیوان بریزید.

تمیز نگه داشتن ظرف موجب می شود تا رشد گیاه خوب پیش رود. در صورتی که به گیاهتان نرسید و ظرف نگهداری آن را تمیز نکنید، محیط مناسبی برای رشد جلبک ها و ثارچ ها به وجود می آید در این صورت ریشه فاسد شده و گیاه می میرد.

ظرف شیشه ای را با چند قطره مایع ظرفشویی تمیز بشویید.

بیشتر بخوانید : معرفی گیاهان آپارتمانی در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا