آرایش و زیبایی

نکات قابل توجه در استفاده از کرم‌های ضد چروک

 

استفاده از کرم‌های ضد چروک سن خاصی ندارد چرا که بروز چروک در صورت قابل پیشگیری نیست.

دکتر سید مسعود داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کر‌م های دور چشم گفت: کرمهایی که توسط پزشکان برای متقاضیان تجویز می شود، بستگی به محتویات استفاده شده برای تهیه این کرم‌ها دارد که روز  یا شب استفاده شوند.

 

وی ادامه داد: برخی از این کرم‌ها دوبار در روز باید استفاده شوند و برخی یک بار کفایت می‌کند.

 

این متخصص پوست پیرامون نحوه استفاده از کرم‌های ضد چروک (دور چشم) تصریح کرد: استفاده از این کرم‌ها روش خاصی ندارد اما از آنجایی که خود این کرم‌ها ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شوند توصیه می‌شود با ضربه‌های ملایم کرم‌ را در اطراف صورت و به صورت یک لایه نازک استفاده کنند.

 

وی تاکید کرد: در صورتی که این کرم‌ها به صورت غلیظ و به مقدار زیاد مورد استفاده قرار بگیرد باعث تحریک پوست شده و منجر به بروز التهاب ، قرمزی،‌اگزما خواهد شد.

 

این متخصص پوست در رابطه با نامگذاری درجه‌های ضد چروک با عنوان کرم روز یا کرم شب اظهار کرد: این کرم‌ها برای شادابی پوست صورت استفاده می‌شوند اما در محتویات کرم های روز ضد آفتاب هم وجوددارد بنابراین مجوز استفاده در هنگام ظهر را دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: استفاده از کرم های ضد چروک سن خاصی نداد چرا که عملکردی برای پیشگیری ندارند اما پیشنهاد می‌شود زمانی استفاده شوند که چین و چروک در صورت ایجاد شده باشد. به طوری که چین و چروک به هیچ عنوان قابل پیشگیری نیست.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا