آشپزی و آشپزخانه

نکاتی درباره برنج که نمی دانستید

برنج امروزه برنج قوت غالب بسیاری از خانواده های ایرانی است، اگر چه همه کدبانوهای ایرانی و حتی تازه عروسان با طبخ برنج آشنا هستند اما برای بهتر دم کردن برنج فوت و فن های ریز و درشتی وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست:

دستورالعمل پخت برنج برای خانم های کارمند
به نقل از روزنامه خراسان ؛ خانم هایی که بیرون از خانه کار می کنند وقتی ظهر به خانه می آیند، فرصت زیادی برای پختن برنج ندارند از طرفی دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند، که می توانند از این روش کمک بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنید، البته کمی آن را خشک بردارید، سپس ته دیگ برنج را آماده کنید و برنج را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را داخل یخچال قرار دهید، ظهر برنج را کمی آب و روغن دهید و آن را دم کنید حالا تا سالاد را آماده کنید، برنج هم دم کشیده است.

از بین بردن بوی سوختگی برنج

۱ – یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن غذا، نان را بردارید.

۲ – یک عدد پیاز را پوست بکنید و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را به خود می گیرد.

آب برنج

وقتی می خواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و با یکی – دو قاشق ماست مخلوط کنید. این آب برنج در صورتی که شور نباشد به خصوص برای بچه ها خیلی مفید است.

اگر برنج شما شور شد

اگر قبل از آب کش کردن برنج متوجه شدید، که برنج شما شور شده است موقع آب کش کردن برنج آب بیشتر روی برنج داخل آبکش بریزید اما اگر بعد از آب کش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگر چاره ای برای برطرف کردن شوری آن ندارید مگر اینکه خورش را بی نمک درست کنید.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا