پزشکی و سلامت

نوزادان با وزن پايين دوران کودکي پر چالش، اما بزرگسالي خوبي دارند

نوزادپژوهشگران اعلام کردند نوزادانی که در زمان تولد وزن کمی دارند در مقایسه با نوزادان متولد شده با وزن طبیعی، کودکی پر چالشی را می‌گذارنند، اما در بزرگسالی به همان اندازه خوشحال خواهند بود.
پژوهشگران در این تحقیقات شرایط سلامت و زندگی بیش از 200 نوزادی را بررسی کردند که در سال‌ 1986 با وزن پایین‌تر از وزن طبیعی در نیوزیلند متولد شده بودند؛ این افراد اکنون به سن 22 و 23 سالگی رسیده‌اند.
طبق این تحقیقات، نوزادانی که با وزن پایین‌تر از وزن طبیعی متولد شدند در خردسالی از نوزادان با وزن طبیعی کوتاه‌قدتر بودند، دوستان کمتری داشتند و در تحصیل چندان موفق نبودند؛ اما این تفاوت‌ها در دوره 20 سالگی بر طرف شد.
برایان دارلو سرپرست محققان در دانشگاه اوتاگو با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد در حالی که نوزادان متولد شده با وزن پایین‌تر از وزن طبیعی از نظر اجتماعی منزوی‌تر بودند و از نظر تحصیلی فعالیت کمتری داشتند، اما در بزرگسالی به همان اندازه نوزادان با وزن طبیعی خوشحال بودند و کیفیت زندگی آنها نیز با دیگر افراد جامعه برابری می‌کرد.
وی در ادامه تصریح کرد این تحقیقات نشان داد این نوزادان به رغم چالش‌های دوره کودکی باز هم توانایی حل مشکلات و داشتن یک زندگی خوب را دارند.
طبق تحقیقات پیشین، نوزادانی که با وزن پایین‌تر از وزن طبیعی متولد می‌شوند عموما با مشکل در عملکرد ذهن و مسائل احساسی و رفتاری مواجه می‌شوند؛ اما طبق تحقیقات کنونی، این شرایط تا دوره بزرگسالی آنها ادامه نمی‌یابد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از ولینگتون، پژوهشگران در مرحله بعدی شرایط سلامت نوزادان با وزن کمتر از وزن طبیعی را تا کهنسالی بررسی خواهند کرد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا