آرایش و زیبایی

نقش بوتاکس در درمان میگرن

 آژانس نظارت بر دارو و مراقبت‌های بهداشتی انگلیس از سال 2010 میلادی شیوه‌درمانی استفاده از بوتاکس برای بهبود میگرن‌ مزمن را تایید کرد.

 به نقل از ایسنا، امروزه روش‌ها و داروهای مختلفی برای رهایی از سردردهای مزمن میگرنی استفاده می‌شوند که برخی از آنها بی‌فایده هستند یا برای کوتاه‌مدت تاثیرگذارند. هرچند کارشناسان آژانس نظارت بر دارو و مراقبت‌های سلامتی انگلیس معتقدند که استفاده از بوتاکس‌ می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد.

سردرد اختلال شایعی در جهان است که تاکنون بیش از 100 نوع آن شناسایی شده و یکی از عودکننده‌ترین آنها میگرن است. میگرن در زنان سه برابر بیش از مردان شایع است و حدود 10 تا 12 درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. به گفته پزشکان، زمانی‌ که میگرن مزمن می‌شود و بیش از 15 روز در یک ماه اتفاق می‌افتد می‌تواند زندگی روزانه فرد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و مختل کند.

دکتر «محمد حمدی» از متخصصان علوم پزشکی امارات گفت: نقش درمانی بوتاکس که اساسا برای کاهش چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود در بهبود میگرن‌های مزمن تایید شده است.

به گفته این پزشک، تاکنون بوتاکس از تمامی داروهای توصیه شده برای درمان سردرد مزمن بهتر و موثرتر بوده است.

دکتر محمد حمدی همچنین افزود: هرچند تاکنون عوارض جانبی یا تغییر جدی ناشی از مصرف بوتاکس برای درمان میگرن گزارش نشده اما در برخی موارد ورم و قرمزی پوست مشاهده می‌شود که البته پس از چند ساعت از بین می‌رود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا