فرهنگ و هنر

نظر شجریان درباره کلیپ باران کوثری

همایون شجریان نظر خود را درباره پخش کلیپ تصویری اثر خود با عنوان «چرا رفتی» به کارگردانی باران کوثری از شبکه‌های ماهواره‌ای و حواشی آن اظهار کرد.

او در این‌باره به روزنامه شرق گفت: بسیار متعجب شدم وقتی فهمیدم کلیپ رونمایی همه‌ جا پخش شده است و شبکه‌های ماهواره‌ای آن را نشان می‌دهند. چون این‌کار به پیشنهاد تهمورس پورناظری تنها برای استفاده در مراسم رونمایی ساخته شد و من از پخش غیرمنتظره آن در شبکه‌های ماهواره‌ای کاملا غافلگیر شدم. هر چند پخش این کلیپ به دیده‌شدن و فراگیرشدن این اثر مخصوصا در نزد جوان‌ترها بسیار کمک کرد.
وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از افراد نظر مثبتی از ساخت تصاویر روی آهنگ «چرا رفتی» دارند اما از سوی دیگر برخی معتقدند که این قطعه به‌قدری زیباست که نیاز به تصویر ندارد، گفت: با وجود این تعدد نظرات، این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که در عصر امروز تصویر می‌تواند به فراگیر شدن اثر موسیقی کمک کند. ساخت کلیپ برای موسیقی اصیل، امری است که تا به حال به‌ندرت در داخل ایران اتفاق افتاده است و صد در صد حرکتی رو به کمال خواهد داشت.
همایون شجریان افزود: هرگونه بازتابی در مورد کلیپ و آهنگ چرا رفتی برای من و خالقان اثر قابل توجه است و بعضا برخی از این انتقادات می‌توانند سازنده باشند. حتی نگاه طنز به یک اثر یا کاریکاتوری از یک چهره می‌تواند دوست‌داشتنی باشد؛ به شرط آنکه حرمت‌ها را نگه داریم و در کلام و قلممان دوستی‌ها را حفظ کنیم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا