فرهنگ و هنر

نظر سعید آقاخانی درباره رضاعطاران ، محسن تنابنده و مهران مدیری

سعید آقاخانی می‌گوید رضا عطاران، محسن تنابنده و مهران مدیری در زمینه طنز همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

سعید آقاخانی

سعید آقاخانی که با بازی در فیلم «خداحافظی طولانی» توانست سیمرغ بلورین جشنواره فیلم سال گذشته را به دست بیاورد این روزها شاهد اکران این فیلم است.

او  اگرچه درباره این فیلم به تفضیل سخن گفته اما بخشی از صحبت‌های او به سابقه کاری‌اش در تلویزیون برمی‌گردد. روزهایی که در «ساعت خوش» بازی می‌کرد.

او درباره «ساعت خوش»‌گفته است: «دلم برایش تنگ شده است. وقتی به آن فکر می‌کنم فضای دوست‌داشتنیی بود. دلم برای آن فضا تنگ می‌شود ولی راستش را بخواهید الان احساس می‌کنم که دیگر روحیه‌اش را ندارم. الان هم دوست دارم کار کمدی انجام بدهم اما نه به آن سبک و سیاق چون دیگر در حال و فضایش نیستم. انگار اتفاق‌هایی در وجودم افتاده که اگر بخواهم برگردم آن کارها را انجام دهم یا حتی جلوتر از آن کارهای شبیه به آن را انجام دهم، حس می‌کنم نمی‌توانم.»

او در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره رضا عطاران ، مهران مدیری و محسن تنابنده چیست نیز گفته است: «هر کارهای‌شان درجه یک است. سال‌هاست که رضا عطاران  و مهران مدیری کار می‌کنند و ۲۰ سال است که مردم برای کارهای آنها سر و دست می‌شکنند و این نشان می‌دهد که کارهایش خوب است. مهران مدیری کسی است که مردم در تلویزیون منتظر کارهایش هستند و حتی اگر کار بد هم انجام دهد مردم به سرعت فراموش می‌کنند چون کارهایش در فضایی که دارد درچه یک است و این نشان می‌دهد مردم دوستش دارند و من هم کارهای‌شان را دوست دارم.»

او که خود سابقه کارگردانی سریال‌های تلویزیونی را دارد درباره جنس طنز این سه نفر نیز می‌گوید: «رضا و محسن جنس طنزشان شبیه هم است. رضا یک کاراکتر بی‌خیال و شل و وارفته‌ای از خودش ساخته که مردم این کاراکتر را دوست دارند و رسیدن به این سابقه کار طنزش کمتر است اما محسن هم فوق‌العاده خلاق و درجه یک است. مثلا موقعیت‌های بی‌نظیری که در پایتخت ایجاد و خیلی کاراکترهای خوبی خلق کرده است. مهران مدیری هم هر کاری می‌سازد به حدی تیپ‌های جذابی دارد که مردم شیفته آن می‌شوند.»

روزنامه اعتماد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا