پزشکی و سلامت

نشانه های تومور مغزی از زبان دکتر فریبرز خوروش

نشانه های تومور مغزی از زبان دکتر فریبرز خوروش

نشانه های تومور مغزی چیست؟

در این قسمت قصد داریم پاسخ سوال شما را در زمینه نشانه های تومور مغزی از زبان رئیس انجمن مغز و اعصاب اصفهان پاسخ دهیم.

پاسخ ویزیت رایگان

دکتر فریبرز خوروش رئیس انجمن مغز و اعصاب اصفهان پاسخ می دهد: سردرد، استفراغ جهنده، تشنج، علائم حرکتی، جسمی، بینایی، شنوایی، هورمونی، اختلال بلع، برهم خوردن تعادل بدن که این نشانه ها بسته به نوع و محل متفاوت است؛ همچنین باید دقت داشته باشیم این علائم صرفا مختص وجود تومور نیست و برای بسیاری از بیماری ها تعریف شده است و حتما نمی تواند دلیل ایجاد تومور مغزی باشد. بنابراین اگر هریک از این نشانه ها تحت هرشرایطی ظاهر شد، باید توسط پزشک بررسی شود و نهایتا این پزشک است که تشخیص می‌دهد. به عنوان مثال شایع ترین علل سردرد میگرن است؛ لذا نباید بدون بررسی و تشخیص صحیح پزشک برای خودمان نگرانی از بابت وجود تومور بسازیم.

علت فراموشی های کوتاه مدت و لحظه ای چیست؟ آیا می تواند پیش زمینه ای برای ابتلا به آلزایمر زودرس باشد؟

فراموشی های مقطعی و گذرا می تواند با علل عروقی مغزی گاهی مشکلات تشنجی همراه باشد؛

گاهی نیز فراموشی های لحظه ای خوش خیم هستند و علت مشخصی هم ندارند؛ بعضی اوقات نیز در اثر اختلال عملکرد تیروئید،کم خونی و کمبود ویتامین خصوصا ویتامین B12 فراموشی ایجاد می شود که آن هم با انجام بررسی و آزمایش مشخص می شود . یک سری هم می تواند به علت وجود بیماری وافزایش سن (60 سال به بالا) باشد. با این حال باید توجه داشت در سنین پایین ابتلا به آلزایمر آنچنان شایع و مطرح نیست؛ لذا نباید نگرانی از این بابت داشته باشیم.
فراموشی های لحظه ای ممکن است خطرناک نباشد، اما در صورت تکرار و طولانی مدت باید بررسی شود. فراموشی های لحظه ای خوش خیم علت خاصی ندارد و به درمان هم نیازی نیست.

نشانه های تومور مغزی چیست؟
نشانه های تومور مغزی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا