روانشناسی

نشانه های افراد کمال‌ گرا / من خوب خوبم !

من خوب خوبم ! زندگی با طنز تلخ کمال گرایی

یک لبخند فراخ، شوخی و خنده، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا؛ شعور بالا و تظاهر به تفکر مثبت از خصوصیات افراد کمال گرا است.

کمال گراها اصولا منبع مشاوره دیگران و خانواده محور هستند. به دیگران اهمیت می دهد. کمال گرایی یک طنز تلخ است. اعتماد به نفس بالا دارند.

می دانند از زندگی چه می‌خواهند. ممکن است چند بار صدمه‌ دیده باشم، اما نگاه کنید، فقط نگاه کنید که چقدر من را قوی کرده است!

کسی که نگاهش کند او را شاد می‌بیند اما به شما اطلاع نمی‌دهد که از درون قوی است و همه او را باور دارند. درحالی‌که این احساسی  جعلی است!آن‌ها  ماسک خود را با دقت دستکاری کرده‌اند تا این موارد را به شما نشان دهند.

آن‌ها سالها و تلاش زیادی  کرده‌اند که همه را فریب دهند  که من خوب خوبم! حتی حرفه‌ای‌ها  را گول‌زده‌اند!

نشانه های افراد کمال‌ گرا

آنچه یک کمال گرا می‌بیند و احساس می‌کند

یک کمالگرا در درون خود همیشه حس ناکافی بودن دارد و خیال می‌کند به‌اندازه کافی خوب نیست. همیشه جای پیشرفت برای خود قائل است و از درون خود را بی‌ارزش و تنها می‌داند و با خود می‌گوید:

چه کسی می‌خواهد با بازنده‌ای مثل من دوست شود؟ او در تنهایی فقط به خودش اعتماد می‌کند.

او حتی نمی‌داند واقعاً چه کسی است. مردم از دیدنش لذت می‌برند. او دوست دارد به او بگویید چقدر باهوش است. نیاز به تعریف شما دارد، مدام در دلش می‌گوید لطفاً، من را متقاعد كنید كه ارزشمند هستم. کمال‌گرایان حتی از معدود کسانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند عصبانی هستند، زیرا آن‌ها را متوقف می‌کنند.

آن‌ها در تنهایی خود دلخور و ترسیده هستند. من نمی‌خواهم بمیرم. من نمی‌خواهم تنها باشم. ای‌کاش می توانسم ماسک خود را بردارم. ای‌کاش می‌توانستم کسی را که پشت ماسک هستم باکسی که بدون آن هستم ترکیب کنم. آیا من به‌اندازه کافی خوب خواهم بود؟ به‌اندازه کافی هوشمند؟ به‌اندازه کافی قوی؟ اعتماد به نفس در ذهن من وجود ندارد، اما من به‌اندازه کافی آموخته‌ام ؟ چرا من هرگز به‌اندازه همه افراد خوب نیستم؟ چرا خودم را با دیگران مقایسه می‌کنم؟ چرا نمی‌توانم فقط عادی باشم؟ چه مرگمه؟

این ها بخشی از مشخصات انسآن‌های کمال‌گرایی بود که در نظر دیگران بهترین هستند اما در داخل تهی می مانند و احساس ناکامل بودن دارند.

الهام شهیدان – گروه مترجمین زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا