اجتماعی

نرم نرمک می رسد اینک بهار / بهار فرصتی برای بخشش

نرم نرمک می رسد اینک بهار / بهار فرصتی برای بخشش

نرم نرمک می رسد اینک بهار / بهار فرصتی برای بخشش

همه ی ما از دوران کودکی لحضه شماری نوروز و سال جدید را تجربه کرده ایم؛تجربه ای که با جلوه های جدید و تازه ی پیرامون ما همراه بوده است .خریدن لباس نو ،خانه تکانی ،شکوفا شدن درختان و دلنشین شدن هوا از آن دسته لذت هایی است که از فطرت آدمی سرچشمه میگیرد و هزینه می کند تا گوشه ای از زندگی خودرا عطر و بوی تازه ببخشد  و این روند محصور به سن و سال نیست.

با اینکه مادر هر خانواده ای خوب می داند که خانه تکانی یک عامل موقتی است و دوباره ممکن است شرایط قبلی بر جو خانه حاکم شود ،باز هم انگیزه ی قدرتمندی برای تغیرات پیدا می کند و تلاش های مستمری را متقبل میشودتا محیط خانه را حال و هوایی نوین دهد.

نرم نرمک می رسد اینک بهار / بهار فرصتی برای بخشش

 همچنین پدر خانواده نیز  با جان و دل زیر بار هزینه هایی میرود که که به سبب آن میتواند حال اعضای خانواده را برای شروع یک سال جدید مساعد کند.

بهاران و زمستان های زیادی می آید و میرود و شور و حال هایی  به فضای جامعه حاکم میشود و سپس خاتمه میابد  اما اکثریت از یک چیز غافل ایم…

خانه ی دل را چگونه بتکانیم ؟

قلبی که ممکن است مملو از ناراحتی ها و آمد شد های منفی باشد را چه کنیم؟

چند سال باید آین ها را یدک بکشیم و در بایگانی روح خود نگه داریم؟

چه میزان وقت لازم است تا دست از حسرت خوردن های گذشته برداشته و به اینده ای نوین فکر کنیم؟

همه ی این سوالات از همت و اراده ی ما برای یک تغیر اساسی در بعد روانی پاسخ میگیرند؛بخشی از ما که غالباًاز آن غافلیم.

نرم نرمک می رسد اینک بهار / بهار فرصتی برای بخشش

چه بسا درد های فیزیکی هرچند ساده که مارا به فکرپیشگیری و درمان می اندازد اما اختلالات روحی وروانی ممکن است در طول دراز مدت هم مورد غفلت قرار گیرد و همین امر موجب بسیاری از نارضایتی هاست .

پدری با اخلاق نامتعارف، که با تمام هزینه های انجام شده برای خرید های چشمگیر ویا حتی مسافرت های پر خرج باز هم احساس زضایتی در خانواده ی خود نمی یابد و یا مادری دچار به به بیماری وسواس که با وجود خستگی های زیاد از بابت نظافت ، همچنان حس منفی و ناکار آمدی در خود میابد و ممکن است حال خوب و آرامش را از سایر اجزا نیز دریغ سازد.این دسته از مشکلات و مشابهات آن حد قل به اندازه یک دندان درد نیاز به بررسی و توجه دارد که گاه ممکن است فقط با چند جلسه مشاوره و یا مراقبت های ذهنی و درونی حل و فصل شودو نظام خانواده را به یک لذت نسبتا پایدار برساند.

درست در این حالت است که لذت خرید و تعطیلات را میشود بیش از پیش احساس کرد.

پس بهتر است این چند روز مانده به آخر سال را به یک سر مایه گذاری بزرگ شخصی بپردازیم.

البته بسیاری از تعارضات درونی نیز ممکن است بدون مراجعه به مشاور هم خاتمه یابد؛ مانند بسیاری از کدورت ها و کینه های قدیمی ،کلماتی که سال ها قبل ممکن است آمد و شدی بر زبان داشته باشد ولی هنوز اثرات نا مطلوبی بر روابط و روحیه ی مادارد که نقل و انتقال آنها به سال جدید به جز خستگی روح و ذهن ثمره ی دیگری ندارد.

نرم نرمک می رسد اینک بهار / بهار فرصتی برای بخشش

پس بهتر است که همت به پاکسازی و تقویت روان خود ببندیم.

نرم نرمک می رسد اینک بهار / بهار فرصتی برای بخشش

نویسنده : محمد طبیب دعایی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا