پزشکی و سلامت

مواد غذایی سرطان زا

لیست خوراکی های سرطان زا

هنگام خرید مواد غذایی بسیار دقت کنید زیرا بعضی از آنها سرطان زا میباشند. به غذایی که میخورید اهمیت زیادی بدهید و در انتخاب خوراکی ها احتیاط کنید. حالا در زیر میخواهیم شما را با خوراکی های سرطان زا آشنا کنیم تا از مصرف آنها جلوگیری کنید.

میوه‌های متداول

از خوراکی های سرطان زا توت فرنگی، سیب ، انگور و… میباشند مگر اینکه آفت کشی نشده باشند. 98 درصد از خوراکی ها به خصوص آنهایی که ذکر کردیم آفت کشی میشوند و همانطور که میدانید میوه های آغشته به آفت کشها سرطانزا هستند.

 ذرت بو داده شده

آیا میدانستید ذرت بو داده از مواد شیمیایی تهیه میشود و مصرف آن میتواند شما را به سرطان لوزالمعده، کبد، بیضه و یا نازایی مبتلا کند؟ پس برای تهیه ذرت بو داده این کار را در منزل انجام دهید.

ماهی آزاد پرورشی

اگر  ماهی آزاد پرورشی میخرید باید بدانید این نوع ماهی کمبود ویتامین دی دارد و بیشترشان حاوی مواد شیمیایی سرطان زا ، آفت‌کش‌ها و بی فنیل‌های پلی کلرینه میباشند.

مواد غذایی اصلاح ژنتیکی

این خوراکی ها برای سلامتی خطر دارند و در خیلی از مواد غذایی مشتق میشوند مانند دانه سویا ،برنج و یا کلزا ، ذرت بو داده شده. محصول باید طبیعی و بدون بیوتکنولوژی باشد.

روغن‌های هیدروژنه

برای ذخیره خوراکی های فراوری شده از روغن هیدروژنه استفاده میشود. این روغن میتواند زمینه بیماری های ناتوان کننده مثل سرطان باشد.

گوشت‌های فرآوری شده

هات‌داگ، سوسیس، غذاهای آماده و کالباس مواد نگه دارنده دارند این خوراکی ها حاوی نیتریت سدیم و نیترات سدیم میباشند که با مصرف آنها احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و دیگر سرطانها بالا می رود.

 آرد سفید تصفیه شده

در خوراکی های فرآوری شده این آرد وجود دارد و شامل کربوهیدرات زیادی است. در صورت استفاده مرتب از کربوهیدرات های تصفیه شده امکان ابتلا به سرطان سینه 220 درصد زیاد میشود.

نوشیدنی‌های گازدار

این نوشیدنی ها منجر به اسیدی شدن بدن میشوند و سرشار از مواد شیمیایی، قند و رنگ های غذاییند و باعث پرورش سلول های سرطانی میشوند. آب کربناته، سودا و یا همان آب گازدار یعنی آبی  که به علت فشار گاز کربن دی‌اکسید در آن حل شود.

نوشیدنی‌های و خوراکی های رژیمی

نوشیدنی‌های رژیمی از سودا بدتر میباشند.خوراکی های رژیم غذایی باعث ایجاد آسپارتام میشوند. آسپارتام شیرین کننده غیر طبیعی و مصنوعی میباشد که در سوپرمارکتها و رستورانها یافت میشود. همین آدامسی که میخورید حاوی آسپارتام است. پاکتهای شکر رستورانها هم آسپارتام دارند.

آسپارتام چگونه به وجود می آید؟

این ترکیب سنتتیک از اتصال اسید آمینه های اسید آسپارتیک و فنیل آلانین با یک متیل الکل تهیه میشوند. در بدن  متیل الکل تبدیل به فورمالدئید و اسید فورمیک میشود و هر مرتبه که خوراکی های شامل آسپارتام میخورید بدن مواد ناسالمی را جذب میکند که منجر به سرطان و نقص عضو نوزاد هنگام تولد میشود. از دیگر عوارض آن میتوان به افسردگی ، لرزش، خواب آلودگی، اختلال در تکلم، سرگیجه شدید، خستگی شدید پاها، میگرن و سر درد، تومورهای مغزی، پرخاشگری، بیخوابی، ضعف حافظه، حساسیت و زودرنجی، بی‌حسی دست و پا، افزایش فشار خون،دردهای صورت، افزایش ضربان قلب ، تشنج، تنگی تنفس و شنیدن صدای زنگ یا سوت در گوش میشود.

آیا با تنباکوی معطر سرطان میگیریم؟ سرطان با تنباکوی معطر

شیرهایی که سرطان سینه را به دنبال دارند.

آب میوه های ضد سرطان( Anti-cancer fruit)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا