آرایش و زیبایی

موادغذايي که شکم را کوچک مي کند

رژیم لاغریاحساس ورم در معده نه تنها از نظر جسمي ناراحت کننده است بلکه روي خلق و خو نيز تأثير مي گذارد. در ادامه مطلب به بعضي از غذاهايي که براي برطرف کردن نفخ مناسب است اشاره مي کنيم.

برنج سبوس دار: بعضي مواد غذايي به ويژه برخي کربوهيدرات ها يا غيرقابل هضم است يا به طور کامل در معده هضم نمي شود. اين غذاها باعث تراکم گاز و در نتيجه نفخ مي شود. به گفته متخصصان، برنج سبوس دار جايگزين مناسب نشاسته گندم و سيب زميني به حساب مي آيد و به طور کامل در روده کوچک هضم مي شود.

موز: نفخ هميشه مربوط به گاز معده نيست. مصرف سديم بالا مي تواند در اين امر نقش داشته باشد. در بيشتر غذاهاي به عمل آمده سديم وجود دارد که آب را به خوبي جذب مي کند. در حالي که پتاسيم مي تواند نقش سديم را خنثي کند.حفظ ميزان پتاسيم و سديم براي تعادل آب مهم است اگر به علت خوردن يک غذاي شور دچار نفخ شده ايد، براي ايجاد تعادل کمي موز به صبحانه خود اضافه کنيد.

ماست پرو بيوتيک: مصرف منظم ماست پرو بيوتيک باکتري هاي مفيد از جمله لاکتوباسيلوس و بيفيدو باکتريوم را در روده افزايش مي دهد که به هضم غذا کمک مي کند.

منبع:خراسان نیوز

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا