پزشکی و سلامت

موادغذايي تصفيه کننده خون

  • خون
  • سم زدايي، امري مهم براي بهبود عملکرد اعضاي بدن است. با افزايش يافتن ميزان سموم به مرور زمان اعضاي بدن آسيب مي بيند و ميزان عملکرد آن پايين مي آيد. اين سموم بر اثر مصرف غذاهاي ناسالم، نوشيدن آب ناسالم، چاي، قهوه، استرس، يبوست و آلاينده هاي محيطي به وجود مي آيد.

به نقل از روزنامه خراسان ؛ حساسيت، کاهش قدرت سيستم ايمني بدن، سردردهاي مکرر و خستگي مفرط از ديگر عوارض تجمع سموم در بدن است. در اين زمينه سم زدايي و تصفيه خون به بدن و حفظ سلامت خون کمک مي کند زيرا از اين طريق سموم از بدن دفع مي شود و عملکرد اعضاي بدن مانند کليه ها و کبد که اغلب تحت تأثير سموم قرار مي گيرد، بهبود مي يابد. موادغذايي که خون را تصفيه مي کند، به قرار زير است:

سير، علاوه بر اين که تصفيه کننده طبيعي خون است، خاصيت آنتي بيوتيک نيز دارد. چربي خون را کاهش مي دهد و فشار خون را کنترل مي کند. مصرف روزي ۳حبه سير همراه با آب سموم بدن را دفع مي کند و پوست را از جوش، کورک و آکنه پاک مي کند.

کلم برگ، گل کلم، کلم بروکلي و پياز حاوي ماده آنتي اکسيدان است که سموم را از بدن دفع مي کند.

مواد غذايي غني از کلروفيل (سبزينه) موجود در سبزي هاي برگ سبز، جو و هويج مفيد است. کلروفيل ناخالصي هايي مانند انگل، بافت ها و ضايعات را از خون دفع مي کند.

فلفل سياه، با افزايش ميزان ترشح اسيدهاي هيدروکلريک به سيستم هاضمه کمک مي کند.

آب ميوه يا سبزي ها به طور روزانه مصرف شود. آب ميوه، آب کرفس، جعفري و … به عنوان تصفيه کننده بدن عمل مي کند. هويج، لبو، سيب و آب ليمو، روده ها و کليه ها را پاکسازي مي کند.

ميوه هاي تازه از جمله سيب، آناناس، گلابي، کيوي، پرتقال و کشمش براي تصفيه خون مفيد است.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا