فرهنگ و هنر

ممنوع الکار شدن سینماگران مشهور

ممنوع الکار شدن سینماگران مشهور

ماهواره باعث ممنوع الکار شدن تعدادی از سینماگران و شرکت های پخش سینمایی شد.  قوه قضاییه حکمی را برای تعدادی از سینماگران و شرکت های پخش کننده سینمایی صادر کرده است. طبق این حکم شرکت های پخش فیلم سینمایی و سینماگرانی که تیزرهای فیلمشان از شبکه های ماهواره ای  پخش شده است ممنوع الکار شده اند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی حبیب ایل بیگی در طی گفتگویی که با خبرنگاران داشت در رابطه با حکم قوه قضاییه که ممنوع الکار شدن سینماگران را به دنبال دارد اعلام کرد بازپرسی که برای رسیدگی به این موضوع انتخاب شده است با حکمی که قوه قضاییه صادر کرده است به رئیس سازمان سینمایی حجت الله ایوبی نامه ای نوشته و از ایشان خواسته از دادن هر گونه مجوز یا خدمات به تعدادی از دفترهای پخش سینمایی و سینماگران امتناع کنند.

سینماگرانی که نامشان در حکم قوه قضاییه آمده است عبارتند از:

رضا میرکریمی ، علیرضا سرتیپی، مصطفی کیایی ،عبدالله علیخانی، سیدامیر پروین حسینی برای فیلم های دختر ،دراکولا، بارکد،زاپاس و آبنبات چوبی

دفتار پخش سینمایی ممنوع الکار شده عبارتند از:

  پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی،نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی

حبیب ایل بیگی اضافه کرد: در روز اول شهریور 1395 ضمن حضور افراد ممنوع الکار شده جلسه ای ترتیب دادیم . حکم برای افراد ممنوع الکار قرائت شد و هشدار داده شد که نباید با شبکه های ماهواره ای که دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند همکاری کرد. این افراد در دفاع از خودشان گفتند با شبکه های ماهواره ای هیچگونه همکاری نداشته اند و همچنین گفتند برای پخش تیزرهایشان درخواستی به شبکه های غیرمجاز ماهواره ای نداده اند.

کدام سینماگران ممنوع الکار شدند؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا