پزشکی و سلامت

مقدار توصیه شده ماهی در زنان باردار، مادران شیرده و کودکان

 

زنان باردار، مادران شیرده و کودکان می توانند با خوردن ماهی دارای جیوه پایین ( مانند ماهی آزاد ) و محدود کردن مقدار آن از مزایای قلب سالم با خوردن ماهی بهره مند شوند. مقدار توصیه شده در این گروه به شرح زیر است.
کمتر از ( 340 گرم  ) ماهی در هفته
کمتر از ( 170 گرم  ) کنسرو ماهی تن در هفته
و از ماهی های دارای جیوه بالا مانند ( کوسه ماهی، اره ماهی، شاه ماهی، خال مخالی و tilefish ) اصلاً مصرف نکنند.

این ماهی ها را بخورید

ماهی قزل آلا – ماهی قزل آلا یکی از منابع بالای اسیدهای چرب امگا 3 است ماهی قزل آلا پرورشی حاوی سطوح پایین امگا 3S نسبت به گونه های وحشی می باشد.
ساردین – ساردین یک راه ارزان برای دریافت بیشتر اسیدهای چرب امگا 3 است بر خلاف برخی از گونه های دیگر، شما هنوز هم می توانید مقدار زیادی امگا 3S از این ماهی بدست آورید.

ماهی کولی – ماهی کولی حاوی مقادیر بالایی از امگا 3S است و به غذای شما عطر و طعم شورتری می دهد.

توصیه می شود هفته ای دو بار از یکی از منابع ماهی مانند ( سالمون، ماهی تن، ساردین و غیره ) برای داشتن قلب و مغز سالم استفاده کنید.

از خوردن این ماهی ها اجتناب کنید

ماهی که جیوه بالایی دارد در مجموع برای جلوگیری از خطرات بالقوه باید به مقدار کم خورده و یا از خوردن آن اجتناب شود مادران شیرده، تغذیه کودکان، افراد مسن و یا باردار باید از این ماهی اجتناب کند. ماهی تن بلوفین، گربه ماهی، مار ماهی پرورشی، شاه ماهی خال مخالی،ماهی roughy نارنجی و باس دریایی شیلی، کوسه ماهی، اره ماهی، ماهی tile، به علت داشتن جیوه بالا مناسب نیستند.

فود رژیم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا