سینمافرهنگ و هنر

معرفی فیلم رضا

معرفی فیلم رضا ، عاشقانه «رضا» را در تعطیلات ببینید

یکی از فیلم هایی که برای تعطیلات پیشنهاد می شود،فیلم رضا است.

فیلمی درام-عاشقانه رضا

فیلمی درام-عاشقانه به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا معتمدی» و تهیه کنندگی «کیومرث پوراحمد» و محصول سال 1396 سینمای ایران است. این فیلم نخستین بار و در سال 1396 در سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

«دبورا یانگ» نویسندهٔ «هالیوود ریپورتر» که فیلم را در جشنوارهٔ بین المللی فجر تماشا کرده بود، در یادداشتی «ابتکار وسواس گونهٔ فیلم هایی مانند رضا» را «نشانه ای از نوگرایی سینمای ایران» دانست.

«مجید اسلامی» فیلم را «از هیجان انگیزترین فیلم های اول» سال های اخیر سینمای ایران دانسته و طراحی صحنهٔ آن را «درخشان» توصیف کرده است.

فیلم رضا، نامزد 4 جایزه جشنواره های داخلی و بین المللی

فیلم رضا، در جشنواره های داخلی و بین المللی نامزد دریافت 4 جایزه شده بود که موفق به کسب 2 جایزه شد. بازیگران مطرحی از جمله: «سحر دولتشاهی»، «علیرضا معتمدی»، «ستاره پسیانی»، «رضا داوودنژاد» و «افسر اسدی» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. «رضا»، داستان زندگی مردی به همین نام را روایت میکند که به تازگی از همسرش جدا شده و حالا با سردرگمی و بلاتکلیفی و روزمرگی دست و پنجه نرم میکند و تمام تلاشش به کارگرفته تا به این زندگی جدیدش عادت کند. در همین حین، عشق تازه ای نیز به سراغش می آید.

فیلم عاشقانه رضا
فیلم عاشقانه رضا

علیرضا معتمدی پیش از ساخت رضا بیشتر به عنوان  فیلمنامه نویس در سینما فعالیت می‌کرد. ” رضا ” یک برداشت آرام از یک ازدواج و عاشقانه رو به طلاق است.

حکایت یک زندگی واقعی جذاب

داستان مانند حکایت یک زندگی واقعی جذاب و درگیرکننده است. داستان فیلم حول قهرمان شوخ طبع فیلم می گردد  که نمونه ای از یک انسان منفعل و بی انگیزه است و زنی که مرتبا وارد زندگی او می شود یا از زندگی او بیرون می رود ، فیلم شروع آرامی دارد و عجله ای برای روایت داستان فیلم وجود ندارد ، اما داستان مانند حکایت یک زندگی واقعی جذاب و درگیرکننده است.

رضا با موهای بلوند و ریش قرمز اش ، با اینکه چاق است اما خوش چهره است. او ادعا می کند که از آخرین اعضای قبیله ای است که قرن ها پیش به شهر مقدس اصفهان مهاجرت کرده اند. او را می بینیم که در خانه می خوابد. او وقتی از خواب بیدار می شود ، لباسش را عوض می کند و دوباره به تخت باز می گردد.

متوجه می شویم که او برای طفره رفتن و به تاخیر انداختن رویارویی با بحران احساسی در زندگی است. همسرش (سحر دولتشاهی) بدنبال طلاق گرفتن از اوست.

برخلاف بسیاری از جدایی های ناراحت کننده مانند جدایی نادر از سیمین ، جدایی آنها شبیه به جداشدن دوستانه ی دو دوست خوب است. فاطی دارای یک شخصیت شوخ طبع است که از این نظر بسیار شبیه خود رضا است. آنها برای طلاق خود پیش یک قاضی می روند و در تلاشند تا نشان دهند که تفاوت های غیرقابل انکاری با یکدیگر دارند. در انتها فاطی فقط باید ثابت کند که باردار نیست تا حکم طلاق جاری شود.

پس از 9 سال زندگی مشترک رضا بشدت احساس تنهایی می کند و مسیر خود را گم کرده است. بذر تردید توسط قاضی در فکر رضا کاشته می شود که به آنها اعلام میکند ” طبق قوانین اسلامی ، زوجین سه ماه و ده روز فرصت دارند برای تغییر نظر و ابطال حکم طلاق وقت دارند”. فاطی حتی نمی داند چرا می خواهد رضا را ترک کند.

رضا یک استودیو معماری را مدیریت می کند .همچنین او یک نویسنده نیز هست که این یک المان اتوبیوگرافیک را به شخصیت اضافه می کند ( معتمدی یک نویسنده ، شاعر و نمایش نامه نویس است).

معرفی فیلم در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا