پزشکی و سلامت

معرفی غذاها و ترکیبات مفید برای انواع گرفتگی‌های صدا

یک کارشناس طب سنتی عنوان کرد

یک کارشناس طب سنتی غذاها و ترکیبات مفید برای انواع گرفتگی صدا تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سید جواد علوی درباره ترکیبات مفید برای انواع گرفتگی‌های صدا اظهار داشت: رعایت سکوت از مهمترین اصول رفع گرفتگی صداست.

در بروز گرفتگی صدا چندین عامل می‌تواند دخیل باشد به عنوان مثال فردی که فروشنده است، از صدای خود زیاد استفاده می‌کند و همزمان ریفلاکس یا تنگی نفس نیز ممکن است داشته باشد و در عین حال از غذاهای طبع سرد و آب یخ نیز زیاد استفاه کند که همه این عوامل خود موجب بروز گرفتگی صدا یا تشدید آن می‌شود.

ترکیبات مفید در انواع گرفتگی صدا

1.آب سیب و شربت سیب روزی 3 تا 4 استکان البته به تدریج و جرعه جرعه مصرف شود.

2.شیر بادام به این ترتیب که حداقل 2 تا 30 بادام را در آب خیس کرده و پوسته قهوه‌ای آن را جدا کنند در داخل مخلوط کن با یک قاشق عسل و 1،5 لیوان آب ریخته و مخلوط کنند تا شیر سفیدی به دست آید و می‌توانند از این مخلوط به تدریج و جرعه جرعه مصرف کنند.

3.مقداری نشاسته را در کمی آب سرد حل کنند و بعد آب جوش را کم کم به آن اضافه کنند و مرتب هم بزنند در نهایت مایعی نسبتا غلیظ به دست آید. می‌توانند آن را با کمی شکر یا عسل و یا بدون شیرینی جرعه جرعه بنوشند.

4.گوشت مرغابی، مرغ محلی، خروس و بلدرچین برای رفع مشکلات صوتی مفید است.

5.نخودآب غذایی مفید برای رفع گرفتگی صداست به این ترتیب که خود را خیس کرده و سپس با گوشت بلدرچین یا مرغ محلی یا مرغابی یا خروس همراه با کمی دارچین و زعفران بپزنند تا به خوبی پخته شده و در انتها روغن زیتون اضافه شود.

6.زرده تخم مرغ عسلی غذایی کامل برای مبتلایان به گرفتگی‌های صداست.

  1. 35 گرم شکر یا نبات را در آب جوش حل کرده و با کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنند و جرعه جرعه بنوشند.
  2. 35 گرم نبات را به اندازه های ریز خرد کرده و تکه تکه در دهان گذاشته و مکیده شود.

9.دم کرده دارچین با عسل

10.ریشه شیرین بیان در آب جوشانده و با عسل مصرف شود.

11.اگر گرفتگی صدا همراه با گلو درد باشد می‌توان عرق آویشنة عرق زیره، عرق پونه و عرق زنیان را به نسبت مساوی با عسل و چند قطره سرکه مخلوط کنند و هر 2 ساعت یک بار غرغره کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا