پزشکی و سلامت

معرفی سبزیجات معجزه گر برای درمان آنفلوآنزا

 

برخی خوراکی‌ها و سبزی‌ها به دلیل خواص زیادی که دارند مصرفشان توصیه می‌شود، در واقع این خوراکی‌ها و سبزیجات، سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند.

حمیدعبدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مواد غذایی نظیر فست فودها از جمله خوراکی‌های محرک‌زا و آزاردهنده است که اگر توسط افرادی که دچار بیماری آنفولانزا شده ‌اند مصرف گردد می‌تواند خطرات بسیاری را به بار بیاورد.

 

وی افزود: سالاد، سبزیجات سبز رنگ، کلروفیل‌ها تمام موادغذایی که بدن نیاز دارد را تامین می‌کند و در پیشگیری از آنفلوآنزا نقش بسزایی دارند و همچنین باید از غذاهایی استفاده کرد که صرفا بیماری آنفلوآنزا را بکاهد نه اینکه حال بیمار را وخیم‌تر کند.

 

وی ادامه داد: مصرف ویتامین C مانند سبزیجات پخته، آب پرتقال، سوپ مرغ، فلفل قرمز از خوراکی‌ها و غذاهایی است که در بهبود بیماری آنفلوآنزا بسیار موثرند.

 

وی اذعان داشت: مصرف چای، عسل، آبلیمو، شیربرنج، توصیه می‌شود و باید از مصرف غذاهای کنسروی، فست فودها پرهیز شود زیرا امکان وخیم شدن حال بیمار آنفلوآنزا گرفته بدتر می‌شود.

 

وی توصیه و تاکید کرد: از مصرف سبزیجات پخته و سبزرنگ مانند جعفری غافل نشوید و از آب پرتقال تازه، سیب سم پاشی نشده استفاده شود زیرا این خوراکی‌ها افزایش دهنده سیستم ایمنی بدن هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا