روانشناسی

معجزه موسیقی در افزایش هوش کودک

اثر موسیقی در کودکی در سنین 6 تا 12 سال چشمگیر تر است.

دکتر فرشته یوسف وند روانشناس در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: موسیقی بسته به نوع آن اثرات مثبتی بر روی اضطراب، افسردگی و هوش افراد دارد و کاهش تنش‌ها می‌تواند آرامشی را برای افراد به همراه داشته باشد. موسیقی در کودکان نیمکره راست را درگیر می‌کند و برای کسانی که به شکل حرفه‌ای با آن سروکار دارند، این قیمت به سمت نیم کره چپ متمایل می‌گردد که این نشانگر سازگاری موسیقی با مغز افراد است. به شکل تجربی مشخص شده است که موسیقی باعث گستردگی ذهن شده و سطح هوش افراد را بالا می‌برد.

 

وی در ادامه افزود: به طور کلی کودکان از سن 15 ماهگی به بعد وارد سن حسی – حرکتی می‌شوند و اثر موسیقی در کودکی دوم یعنی 6 تا 12 سال، چشمگیر تر است. همچنین توصیه می‌گردد از موسیقی‌های آرام و بی کلام استفاده شود.

 

یوسف وند همچنین در ارتباط با مضرات موسیقی خاطرنشان کرد: کسانی که محل سکونتشان در اطراف فرودگاه است، بیشتر در معرض خطر قرار دارند. آستانه شنوایی افراد پس از مدتی بالا رفته و شنوایی‌شان دچار مشکل می‌گردد.

 

وی در پایان اضافه کرد: بیش فعالی، پرخاشگری، بی قرار و بدخلقی کودکان، ریشه در اضطراب آن‌ها دارد. اگر بتوان در دوران بارداری مادران را توسط موسیقی به آرامش دعوت کرد، قطعا در آینده فرزندان آرام‌تری خواهند داشت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا