پزشکی و سلامت

مصرف ۵ عدد – قارچ – مساوی با تامین ۵۰ درصد نیاز بدن به مس

قارچ و دلمه

خواص موجود در قارچ شامل: پروتئین، پتاسیم، مس، ویتامین B، آهن، اسید فولیک است و همچنین به دلیل وجود سلنیوم غنی در آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و شادی‌آور است.

گفتار نيوز:منابع مس وپتاسیم موجود در قارچ در کاهش فشار خون و خطر ابتلا به سکته‌های قلبی نقش بسزایی را دارد.

حمید عبدی متخصص تغنذیه و رئیس بیمارستان دکتر شیخ مشهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: فیبر موجود در قارچ تاثیر بسزایی در کاهش و کنترل فشار خون نیز دارد.

عبدی ادامه داد: خواص موجود در قارچ شامل: پروتئین، پتاسیم، مس، ویتامین B، آهن، اسید فولیک است و همچنین به دلیل وجود سلنیوم غنی در آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و شادی‌آور است.

وی افزود: اگر هر فرد روزانه ۵ عدد قارچ مصرف کند، حدود ۵۰ درصد نیاز بدن به مس را تامین می‌کند.

همچنین مصرف قارچ تازه از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که قارچ پس از مدتی خواص خود را از دست می‌دهد.

 این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه قارچ‌های دکمه‌ای کوچک موجود در بازار ضد سرطان است افزود: قارچ‌های معمولی به دلیل وجود منابع مس و پتاسیم، کاهش فشار خون و خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: قارچ به دلیل سردی در افرادی که سرد مزاج هستند و همچنین افرادی که حساسیت دارند باعث کهیر می‌شود و منع مصرف دارد.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه کشف قارچ در محیط‌های مرطوب پرورش داده می‌شود بهتر است که به صورت پخته مصرف شود و از طرفی قارچ با پختن، مواد غذایی چندانی را از دست نمی‌دهد

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا