پزشکی و سلامت

مصرف همزمان “ماست” و ميوه‌‌ها آري يا خير؟

ماستهمراهي ماست و ميوه ممکن است به جذب بهتر ويتامينهاي موجود در ميوه کمک کند اما براي اطمينان کافي از صحت اين امر بايد به پزشک متخصص مراجعه شود.

حميد عبدي عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همزماني مصرف ماست و ميوه باهم مغايرتي ندارد به شرطي که ماست خيلي چرب نباشد، اما اين که جذب ويتامينهاي ميوه را آسانتر کند مقاله مناسبي در اين زمينه نيافتم.

 وي در ادامه افزود: از نظر طب سنتي بايد به مزاج فرد هم توجه کرد مثلا مصرف ماست با خيار در فصل سرما خيلي توصيه نمي‌شود و در فصل گرما هم به افرادي که سرد مزاج هستند توصيه نمي‌شود.

 عبدي گفت: بهترين حالت اين است که اگر ماست و ميوه با هم مخلوط مي‌شوند يک مقدار کمي هم شکر به آن اضافه شود که از سردي ماست جلوگيري گردد و کساني که سردمزاج هستند کمتر آسيب ببينند.

 اين متخصص در پايان خاطرنشان کرد: چون ماست يک مقدار نمک دارد، قند ميوه‌ها در کنار نمک بهتر جذب مي‌شود و بيشتر براي کودکاني که ميوه را به تنهايي نمي‌توانند بخورند استفاده مي‌شود تا بتوانند ميوه‌ها را به اين وسيله ميل نمايند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا