پزشکی و سلامت

مصرف همزمان لبنیات و گوشت عمر را کوتاه می‌کند

 

مصرف همزمان لبنیات و گوشت باعث بروز عارضه و بیماری‌های مختلف می‌شود و عمر را کوتاه می‌کند.

حسن اکبری متخصص آسیب‌شناس و طب سنتی ایرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که مصرف همزمان لبنیات و گوشت عمر را کوتاه می‌کند، اظهار کرد: لبنیات در گروه پروتئین‌ها قرار دارد. درست است که این ماده دارای ماده قندی، لاکتوزیا قند شیر و چربی شیر است. اما به دلیل مقادیر زیادی پروتئین در رده و گروه پروتئین‌ها قرار دارد.

 

وی افزود: لبنیات شامل شیر، ماست، پنیر، خامه، کره، کشک و غیره از گروه اصلی پروتئین‌ها هستند و رنگ سفید لبنیات بیانگر مقادیر زیادی از پروتئین‌ها است. سفیده تخم‌مرغ نیز حاوی مقادیر زیادی پروتئین است.

 

اکبری تصریح کرد: رنگ سفید لبنیات و سفیده تخم‌مرغ بیانگر وجود پروتئین‌ها و رنگ زرد لبنیات هنگام حرارت زیاد و زرده تخم مرغ بیانگر وجود چربی‌ها است، به طوری کلی نمی‌توان همزمان از مقادیر زیادی پروتئین استفاده کرد. خوردن همزمان لبنیات و گوشت عمر را کوتاه می‌کند.

 

این متخصص آسیب‌شناس و طب سنتی ایرانی تأکید کرد: مصرف همزمان لبنیات و گوشت و یا به طور کلی مواد پروتئینی با پروتئین‌ها باعث بروز عارضه و بیماری‌های مختلف می‌شود.

 

وی در پایان گفت: پروتئین‌ها دارای مولکول‌های پیچیده‌تری نسبت به مواد قندی و چربی هستند به همین دلیل مولکلو‌های پروتئینی به سختی تجزیه و تبدیل به انرژی می‌شود و مقادیر زیادی انرژی از بدن دریافت می‌کنند، جزو مواد سرد محسوب می‌شوند. بنابراین مصرف لبنیات، پروتئین‌ها و موادی که در رده مواد غذایی سرد قرار دارند، باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، ام اس و کوتاه شدن عمر می‌شوند.

 

مصرف ماست با ماهی، آبلیمو، نارنج، ترشی، مصرف ماهی با تخم‌مرغ، ماش یا عدس، کدو، خورشت‌هایی مانند قیمه، قرمه و غیره باعث کوتاه شدن عمر می‌شود. به طور کلی مصرف همزمان مواد سرد و مواد پروتئینی با یکدیگر عمر را کوتاه می‌کند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا