پزشکی و سلامت

مصرف مواد نگه‌دارنده برای این افراد ممنوع

 

از اختلالاتی که در اثر مصرف مواد نگه‌دارنده ایجاد می‌شود، عدم تمرکز، اختلال در حافظه و توجه است. همچنین استفاده از این مواد در خانم‌های باردار و شیرده باعث افزایش آسیب به جنین و شیرخوار است.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مواد نگه‌دارنده در صورتی که به شیوه استاندارد تهیه شوند عمر مواد غذایی را طولانی‌تر می‌کند و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما کسانی که در مصرف غذاهای کنسروی و غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده زیاده‌روی می‌کنند دچار یکسری اختلالات می‌شوند.

 

وی افزود: از جمله اختلالاتی که در اثر مصرف زیاد مواد نگه‌دارنده ایجاد می‌شود عدم تمرکز، اختلال در حافظه و توجه است. همچنین استفاده از این مواد در خانم‌های باردار و شیرده باعث آسیب به جنین و شیرخوار خواهد شد. بنابراین این افراد باید در استفاده از این غذاها خودداری نمایند.

 

فرهبخش تصریح کرد: اگر مواد نگه‌دارنده در سیستم مغزی جای بگیرند شخص را مستعد اختلال در حافظه و فراموشی می‌کند. از طرف دیگر این مواد سیر تولید رادیکالهای آزاد را در بدن افزایش می‌دهند و در صورتی که افراد به صورت بی‌رویه از غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده استفاده نمایند می‌توانند مستعد سرطانها گردند.

 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که گاهی از غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده استفاده می‌کنند هیچ خطری آنها را تهدید نخواهد کرد و معمولاً به هر غذایی که بتوان 1 تا 2 سال نگهداشت، مواد نگه‌دارنده می‌زنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا