پزشکی و سلامت

مصرف زیاد مس با خطر آلزایمر همراه است

 

مصرف بیش از اندازه مس که در مواد معدنی وجود دارد، موجب انباشته شدن مس در بدن می‌شود و با خطر آلزایمر همراه است.

محمد تقی انوشه پزشک متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مس یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که در سلامت انسان نقش به سزایی دارد، این عنصر برای سالم نگه داشتن و حفظ عملکرد سیستم‌های عصبی، رشد استخوان‌ها و عضلات و نیز ترشح هورمون‌ها مورد نیاز است.

 

وی ادامه داد: این مواد معدنی در بیشتر غذاها همچون نخود فرنگی، آجیل، قارچ، گوجه فرنگی، موز، سویا، سیب‌زمینی، لوبیا و عدس که از جمله مواد غنی مس محسوب می‌شوند، یافت می‌شود.

 

متخصص تغذیه تصریح کرد: اگر با مصرف زیاد این مواد غذایی و مواد معدنی آب آشامیدنی خورده شود موجب انباشته شدن مواد معدنی در بدن شده و موجب به وجود آمدن پروتئین بتا آمیلوئید می‌شود که این پروتئین خود باعث افزایش بروز آلزایمر در بدن می‌شود و همچنین مس به طور مستقیم فعالیت سلول‌های تولید کننده بتا آمیلوئیدها را تحریک می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: این گفته‌ها موجب نمی‌شود که مس را از رژیم‌ غذایی خود حذف کنیم زیرا این ماده معدنی نقش‌ حیاتی به سزایی را در بدن به عهده دارد و همه پزشکان تغذیه بر دریافت میزان مورد نیاز مس تأکید می‌کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا