پزشکی و سلامت

مصرف زیاد آب جوش به معده ضرر می‌رساند

یک مدرس و محقق طب سنتی عنوان کرد

سلامت نیوز:یک مدرس و محقق طب سنتی گفت: مصرف زیاد آب جوش مضر است چرا که معده را ضعیف می‌کند ولی مصرف کوتاه مدت آن می‌تواند بسیاری از مشکلات گوارشی و گرفتگی صدا را از بین ببرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, یوسف اصغری درباره آب اظهار کرد: مهمترین کار آب در بدن رقیق کردن عصاره غذا (کیلوس معدی یا کشک‌آب گوارشی) و در نهایت جذب راحت آن از روده‌ها به سمت کبد است.

به گفته وی غالباً تشنگی صادق به آب یک تا 2 ساعت بعد از خوردن غذاهای غلیط در بدن ایجاد می‌شود که در آن زمان لازم است به اندازه کافی متناسب با مزاج شخص آب مصرف کند.

این مدرس و محقق طب سنتی افزود: گرسنگی و تشنگی طولانی مدت به دلیل اینکه سیستم‌های داخلی بدن گرم‌تر می‌شود که مصرف آب سرد می‌تواند مضر باشد.

اصغری ادامه داد: به یکباره سرکشیدن آب یا در حال خوابیده آب خوردن به شدت نهی شده است و بهتر است که آب در سه نفس نوشیده شود و آب مکیده شود و از مصرف آب با ولع پرهیز شود.

وی گفت: آب خیلی سرد مضر معده و اعصاب بوده و موجب بروز ترشحات پشت حلق می‌شود. نوشیدنی­‌های گازدار مانند نوشابه, دلستر و دوغ، اثرات بدتری از آب سرد در بدن می‌گذارد.این محقق و پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: آب خنک (نه خیلی سرد) بهترین راه برای رفع تشنگی است.

اصغری افزود: برای خنک کردن آب بهتر است که ظرف آب در یخچال نگهداری شود و از انداختن یخ داخل آب باید پرهیز کرد چرا که وقتی یخ ذوب می­‌شود و جرم آن در آب حل شده که به شدت به اعصاب آسیب می‌رساند.

وی یاداور شد: زیاد خوردن آب جوش ولرم شده خوب نیست چرا که معده را ضعیف می­‌کند‌ اما مصرف ناشتا آب گرم به مدت کوتاه می‌تواند بخشی از نفخ و مشکلات گوارشی و گرفتگی صدا را از بین ببرد.

این محقق و پژوهشگر طب خاطرنشان کرد: مصرف آب نیم گرم ضرر بیشتری دارد چرا که موجب تهوع و غثیان در معده شده و هضم را مختل می‌کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا