پزشکی و سلامت

مصرف تنقلات صنعتی باعث نازایی می‌شود

چیپس

یک کارشناس طب سنتی گفت: تنقلات مصنوعی مانند چیپس، پفک، شکلات، آدامس، یخمک، نوشمک و بیسکویت موجب بروز کم اشتهایی، مشکلات عصبی، متوقت شدن رشد کودکان، نازایی و ریزش مو موضعی می‌شود.

گفتار نيوز:سید جواد علوی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل آلودگی هوا ترکیبات سمی و خطرناکی اطرافمان را فرا گرفته و با توجه به مشغله‌های زیاد زندگی، افزایش سرطان و بیماری‌های صعب العلاج توجه به نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ باید به این نکته توجه داشت که مصرف غذاهای سالم و پرهیز از غذاهای صنعتی و آماده خود می‌تواند عاملی برای پیشگیری از بیماری‌ها باشد.
به گفته وی غذاها و داروها نیز دارای کیفیت مختلف از نظر گرمی، سردی، تری و خشکی است که بر بدن تاثیر می‌گذارد که رعایت اصل تعادل بسیار مهم محسوب می‌شود و هرچه فرد تعادل را بیشتر رعایت کند اعضاء و بافت‌های بدنش در تعادل خواهد بود.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: نوشیدنی‌های صنعتی موجب بروز بسیاری از مسائل مانند دیابت، چاقی، سنگ کلیه، پیری پوست، کاهش حافظه و بیماری‌های قلبی و کبدی می‌شود.

علوی اضافه کرد: تنقلات مصنوعی مانند چیپس، پفک، شکلات، آدامس، یخمک، نوشمک، کاکائو، ساندیس، بیسکویت و کلوچه موجب بروز کم اشتهایی، مشکلات عصبی، متوقت شدن رشد کودکان، بروز کیست‌های تخمدان در زنان، نازایی و ریزش مو موضعی می‌شود چرا که در این تنقلات از موادنگهدارنده ساخته شده است.

وی افزود: به جای مصرف نوشیدنی‌های صنعتی از شیر بادام، شیرگردو، شیرپسته، شیر فندق، شربت بهارنارنج، شربت عسل، شربت سیب یا مصرف عرقیاتی که موافق مزاج افراد است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: جویدن آدامس موجب تحریک دائم دستگاه گوارش و ترشح اسید معده می‌شود که فرد را به مرور زمان به زخم معده دچار می‌کند. بهتر است به جای آدامس از سقز و انواع صمغ‌های گیاهی استفاده کنند و از موادغذایی مانند مویز، خرما، توت خشک، برگه زردآلو و هلو و .. در میان وعده‌ها استفاده کنند.
منبع:افكار نيوز

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا