ورزش

مزیت‌ ورزش صبحگاهی

مزیت‌ ورزش صبحگاهی را می دانید ؟ ورزش صبح یا بعدازظهر ؟! کدامیک بهتر است. اینها سوالاتی است که شاید تاکنون شما نیز از خود و یا کارشناسان ورزشی پرسیده باشید. بهترین زمان برای ورزش زمانی است که متناسب با سبک زندگی فردی، عادات خواب و تنظیمات بدن شما باشد اما یک تمرین فشرده در ساعت 7 بعد از ظهر اصلاً قابل ‌مقایسه با مزیت‌های همان ورزش در صبح نیست. فواید زیادی در انجام تمرینات اولیه ورزشی در صبح‌ها وجود دارد.

جیمز استارت، بنیان‌گذار Starks Fitness، چند دلیل قانع‌کننده برای به باشگاه رفتن قبل از ساعت 9 صبح ارائه داده که ممکن است شما را متقاعد کند فردا صبح زنگ ساعت خود را تنظیم کنید.

چند ساعت اول صبح انرژی بقیه روز خود را تنظیم کنید

بیشتر بخوانید : سلامت ذهن با ورزش صبحگاهی

حواس ‌پرتی کمتر

هنگام بیدار شدن از خواب، کاملاً از دنیا جداشده‌اید و هنوز توجه خود را به لیست کارهای روزانه معطوف نکرده‌اید. برای یک یا دو ساعت، آزادی از کار و تعهدات اجتماعی بدان معنی است که می‌توانید با تمرکز بیشتری روی تمرین خود تمرکز کنید. هنگام صبح که ورزش می‌کنید، احتمالاً با تماس‌های تلفنی کمتر، پیامک‌ها، ایمیل‌ها، اعلان‌های اینستاگرام، توییت های کمتر ورزش شما قطع نمی‌شود.

کاهش اشتها

 تمرین صبحگاهی باعث می‌شود تا ولع مصرف غذا کنار گذاشته شود. مطالعه‌ای توسط دانشگاه بریده‌ام یانگ نشان داد که 45 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید در صبح، علاقه افراد به تماشای تصاویر غذا را کاهش می‌دهد. ورزشکاران صبح برای جبران کالری اضافی که هنگام ورزش می‌سوزاندند، غذای بیشتری نمی‌خوردند.

افزایش فعالیت کلی

تمرین در صبح می‌تواند شما را به تحرک بیشتر در طول روز متمایل کند. شرکت‌کنندگان در تمرین مای صبحگاه افزایش فعالیت بدنی را در روزهایی که صبح تمرین می‌کردند، نشان دادند. استارت می‌گوید: وقتی مانع رفتن به سالن بدن‌سازی را پشت سر گذاشتید، در وضعیت روحی بهتری قرار می‌گیرید و احتمالاً باعث می‌شود که از پله‌ها به‌جای آسانسور استفاده کنید.

افزایش چربی سوزی

ورزش با شکم خالی برای همه مناسب نیست، اما اگر هدف شما کاهش وزن است، این به شما کمک می‌کند پتانسیل چربی سوزی خود را بیش‌ازحد بالا ببرید. در مطالعه‌ای بر روی 10 مرد که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مشخص شد که کار قبل از صبحانه تا 20 درصد چربی بیشتری در مقایسه با بعدازظهر یا عصر می‌سوزاند.

بهبود تصمیم‌گیری

ورزش صبحگاهی باعث تقویت مغز شما نیز می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشرشده است، یک تمرین صبحگاهی با شدت متوسط، ​​عملکرد شناختی ورزشکاران را بهبود می‌بخشد، مانند تصمیم‌گیری، توجه و یادگیری بصری. ورزش همچنین باعث افزایش حافظه کوتاه‌ مدت حتی به‌اندازه سه دقیقه تحرک در هر نیم ساعت به‌طور متوسط شد.

بهبود عملکرد مغز

تمرین صبحگاهی با ریتم شبانه‌روزی بدن شما که شامل ترشح به‌موقع هورمون‌هایی مانند کورتیزول است، مطابقت دارد. درحالی‌که معمولاً به‌عنوان هورمون استرس شناخته می‌شود، اما بخشی از واکنش طبیعی بدن شما در برابر تهدیدات صدمه یا خطر است، نقش کورتیزول این است که شمارا بیدار و هوشیار کند. به ‌طور معمول، سطح هورمون در صبح افزایش می‌یابد به‌طور طبیعی در حدود ساعت 8 صبح به اوج خود می‌رسد و در شب بدن شما در آن غوطه‌ور می‌شود.

تقویت انرژی

ورزش منظم باعث تقویت انرژی و کاهش احساس خستگی می‌شود. در تحقیقی که در مجله Psychotherapy and Psychosomatics منتشر شد، محققان دریافتند که با ورزش در افراد غیرفعال با حس خستگی مداوم، میزان خستگی تا 65 درصد کاهش می‌یابد. با انجام تمرینات زود هنگام، ورزشکار از انرژی بیشتری در طول روز بهره‌مند خواهد شد.

تقویت روحیه

هنگام ورزش، مغز تقویت می‌شود هورمون‌هایی مثل دوپامین، سروتونین و اندورفین که باعث ایجاد احساس خوب می‌شود در هنگام ورزش در بدن شما تقویت می‌شود. تمرین ورزشی همچنین باعث تعادل سطح هورمون مای استرس در بدن، مانند آدرنالین و کورتیزول می‌شود.

استارت می‌گوید تحریک بدن یک روش شناخته‌شده برای تقویت اندورفین یا هورمون مای خوب بدن است و شما برای یک روز پربار آماده می‌شوید. با بیرون آمدن از سالن ورزشی احساس مثبت‌تری در برای شما ایجاد می‌کند و شما آماده یک روز خوب می‌شوید.

این موارد تنها چند نمونه از مزیت‌ ورزش صبحگاهی. حال شما به این پرسش پاسخ دهید. شما به کدامیک علاقه بیشتری دارید، ورزش صبح یا بعدازظهر ؟ 

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا