روانشناسیروانشناسی کودک و نوجوان

مرگ حیوان خانگی و افسردگی

 مرگ حیوان خانگی، کودک را افسرده می‌کند

مرگ حیوان خانگی و افسردگی . مطالعه نشان می‌دهد که مرگ حیوانات خانگی می‌تواند منجر به افسردگی در کودکان شود.

مطالعات نشان می‌دهد که کودکان اغلب با بازی با حیوانات خانگی به منظور ابراز نگرانی های خود روی می آورند.

از دست دادن حیوانات خانگی اغلب باعث اشک کودکان می‌شود ، اما اگرچه والدین فکر می‌کنند این غم و اندوه زودگذر است تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سلامت روان کودک می‌تواند تحت تأثیر مرگ حیوان خانگی قرار گیرد.

دانشمندان بیمارستان عمومی ماساچوست 6260 کودک را بررسی کردند که از اوایل زندگی تا هشت ‌سالگی دنبال می‌شدند ونشانه هایی از افسردگی در کودکانی که حیوان خانگی خود را ازدست دادند، مشهود بود.

به گفته دانشمندان ، این حالت ممکن است به افسردگی تبدیل شود که حداکثر سه سال پس از مرگ حیوان خانگی موردعلاقه ادامه می‌یابد.

مرگ حیوان خانگی و افسردگی
مرگ حیوان خانگی و افسردگی

پیوندی که کودک با حیوان خانگی ایجاد می‌کند می‌تواند روابط انسانی را از نظر عاطفه ، حس محافظت را تقویت کند.

مطالعات قبلی نیز نشان داده بود که کودکان وقتی ناراحت‌اند با حیوانات خانگی خود بازی می‌کنند وب گفته دانشمندان متاسفانه اضطراب از دست دادن حیوان خانگی می‌تواند به افسردگی تبدیل شود که مهر و موم‌ها طول می‌کشد.

کاترین کرافورد ، نویسنده اصلی این مقاله ، گفت: “یکی از اولین غم‌هایی که یک کودک با آن روبرو خواهد شد ، احتمالاً مرگ یک حیوان خانگی است و تأثیر آن می‌تواند آسیب‌زا باشد ، به ‌ویژه هنگامی‌که احساس کند آن حیوان خانگی عضوی از خانواده است.

ما دریافتیم که این تجربه مرگ حیوانات خانگی اغلب با تداخل در سلامت روان در کودکان همراه است و والدین و پزشکان باید این علائم را بشناسند و جدی بگیرند ، نه اینکه آن‌ها را به‌سادگی نادیده بگیرند.

الکساندرا تامپسون/یاهو

مجله زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا