آرایش و زیبایی

مراقبت از پوست و مو به روش دکتر علی اصیلیان

روش های مراقبت از پوست و مو

حتما سوال خیلی از شما کاربران عزیز این است که چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ گفتگوی ما را با دکتر اصیلیان متخصص پوست و مو از دست ندهید.

از پوست خود چگونه محافظت کنیم؟

برای حفاظت از پوست و مو و داشتن پوست سالم باید به دو نکته دقت شود. یکی بیماری های که باید زیر نظر متخصص پوست مداوا گردد و مراقبتهای دیگر شامل استفاده از ضد آفتاب مناسب، وسایل آرایشی غیر تقلبی ودارای کیفیت بالاست.

این متخصص پوست یادآور می شود: از آنجا که تابش طولانی آفتاب می تواند سبب سرطانهای مختلف پوست، شلی و پیری پوست شود  و لکه های پوستی را شدت دهد لذا استفاده صحیح از نقش مهمی درپیشگیری دارد.

تبلیغات ماهواره ای برای پوست و مو

تبلیغات نابجایی در جراید،شبکه های تلوزیونی و ماهواره ای انجام می شود که بعضا نادرست و حتی گمراه کننده است بنابراین استفاده سرخود آن نه تنها مفید نیست بلکه مضر و آسیب رسان است.البته کرمهای گوناگونی در بازار وجود دارد که حاوی ترکیبات مختلف از جمله اسید های میوه آ اچ آ و بی اچ آ و غیره است که اگر درست استعمال  شوند سودمندند.

لایه بردارهای پوستی

 این متخصص پوست در خصوص لایه بردارها نیز بیان می کند: روشهای لایه برداری مختلف بسته به نوع آن و پوست بیمار انتخاب می شود و می تواند در جوانسازی پوست تاثیر خوبی داشته باشد.علاوه بر آن انواع لیزرهای جوان کننده پوست نیز وجود دارد که انجام بجای آن مفید و مصرف نابجای آن مضر و مشکل ساز خواهد بود.

کرمهای لیفتینگ

وی درباره کرمهای لیفتینگ هم می گوید: انواع کرمهای لیفتینگ که در بازاروجود دارند حاوی ترکیبات مختلفی است و حتی اخیرا سم بوتاکس هم به صورت کرم موضعی کاربرد دارد.عوامل فوق بیشتر نقش پیشگیری کننده داشته و یا در موارد درمانی نقش تسکینی و موقتی دارند.کرمهای لیفتینگ به صورت کرمهای شب و روز طراحی شده و باید به صورت دورانی روی پوست تمیز استفاده شود.بسیاری از این کرمها حاوی مواد مرطوب کننده نیز هستند که ظاهر پوست را به سرعت بهبود می بخشند.

روش های زیبایی پوست و مو

رشد مو

دکتر اصیلیان درپاسخ به این سوال که “آیا محصولات رشد دهنده سریع مو واقعیت دارند یا خیر” نیز اظهار داشت: اکنون ترکیباتی مثل ماینوکسیدیل با غلظتهای متفاوت در بازار وجود دارند که هم در خانمها و هم آقایان موثر است اما باید طولانی مدت استعمال شوند تا نتیجه حاصل گردد بعد از قطع هم باعث عود می شوند داروهای خوراکی مثل فیناستراید و دوتاسراید هم وجود دارند که جلو پیشرفت ریزش مو را می گیرند و از نظر علمی اثرسویی در قدرت جنسی ندارند.این داروها بر اساس تصمیم متخصص پوست هم در آقایان و هم در خانمها کاربرد دارد. به طور کلی محصولات مختلف پوست و مو تسکین دهنده های موقت هستند که با قطع شدن احتمال بازگشت وجود دارد.

بوتاکس

این متخصص پوست مو وزیبایی درباره بوتاکس هم می گوید: بوتاکس ماده ای است که از سم بوتولینوم تهیه شده ودر سطح چسبیدن عصب به عضله اثر کرده و باعث ضعف عضله یا بعضا فلج عضله می شود از آنجا که چروکها و اخم به علت فعالیت زیاد عضله است لذا بوتاکس با ضعف عصب مربوطه سبب بهتر شدن خط اخم و چروکهای پنجه کلاغی دور چشم و پیشانی می شود. اثر آن 4-6 ماه است بنابراین باید جهت تداوم تزریق آن تکرار شود. فرد بعد از تزیق بوتاکس باید تا 4 ساعت صورت را ماساژ نداد و در هنگام خوابین طاق باز خوابید.اثر آن بعد از 24 ساعت ظاهر شده و تا یک هفته به حد اثر می رسد. بوتاکس در افرادی که مشکلات عصبی عضلانی دارند مثل گیلن باره و حاملگی و شیردهی ممنوع است.

نویسنده:دریا وفایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا