پزشکی و سلامت

متخصصان تغذیه، مواد غذایی را که به غلبه بر افسردگی کمک می‌کنند، نام بردند

 

متخصص تغذیه بریتانیایی “کساندرا بارنز” لیستی از مواد غذایی که به خروج فرد از افسردگی کمک می‌کند،‌ تنظیم کرد. به گفته او غذای چرب و شیرین که بسیاری از افراد در وضعیت افسردگی در پی آن می‌روند، تسکین دهنده کوتاه مدت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری rosbalt برای خروج از افسردگی در درجه نخست، باید به ویتامین‌های گروه B توجه کرد و مصرف موز، فندق، تخمه آفتابگردان، اسفناج، سیب زمینی، ماهی آ‍زاد، صدف، نخود، عدس، کلم بروکسل و سبزی را افزایش داد.

 

مصرف مقدار کافی ویتامین‌های B6، B9، B12 در بدن می تواند بین هورمون های دوپامین و آدرنالین توازن ایجاد کند، همچنین به تنظیم روحیه افراد کمک می‌کند.

 

افراد برای مبارزه با ضعف و بی اشتهایی به منیزیم نیاز دارند، ذخایر این ماده معدنی را در بدن به راحتی می‌توان با وارد کردن تخمه کدو، لوبیا، بادام هندی، نارگیل، جو، کینوآ و کدو سبز در جیره غذایی فرد تامین کرد.

 

مغز برای داشتن عملکردی نرمال و طبیعی به روی نیاز دارد، این ماده معدنی در فرآورده‌های غذایی دریایی، مغزها در آجیل، سبزیجات، قارچ، کینوآ وجود دارد، مصرف ویتامین می‌تواند به تمام سیستم‌های بدن،  که در حال مبارزه با استرس هستند، کمک کند.

 

حداقل دو بار در هفته باید ماهی مصرف کرد بهتر است مصرف گوشت قرمز را به میزان 3تا 4 بار در ماه کاهش داد.

 

بهتر است مصرف انواع شیرینی، غذاهای چرب، فست فود و الکل در زمان بازسازی و احیای احوال(برای رهایی از افسردگی) به طور کامل از سفره غذایی فرد حذف شوند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا