پزشکی و سلامت

لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن نیست/ خطر آمبولی نتیجه تن دادن به این جراحی‌ها

 

 

این جراحی ها زیبایی تنها سایز را کم کرده و با کاهش وزن ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ روش‌های پیکر تراشی و یا لیپوساکشن یکی از انواع جراحی‌ زیبایی است که از طریق یک دستگاه مکنده، بافت چربی را از موضع های گوناگون بدن خارج می‌کند. لیپولیزر، پنوماتیک و بادی جت نیز از دیگر روش‌های پیکر تراشی است که تنها سایز افراد را کاهش داده و با وزن افراد ارتباطی ندارد.

 

از آنجا که در عمل لیپوساکشن تیوبی به طور رندوم وارد بدن می‌گردد و هیچ دیدی نسبت به این عمل وجود ندارد، لذا ممکن است تکه ای از چربی وارد رگ شده و خطر آمبولی فرد را تهدید کند.

 

دکتر میترا سرور مدیر کلینیک لیزر بیمارستان خاتم ‌الانبیا در این خصوص می گوید: فردی که عمل لیپوساکشن را انجام داده است. در صورت مصرف چربی مجددا به فرم قبلی بدن خود باز می‌گردد. لذا لازم است که افراد پس از انجام جراحی‌های چربی تراشی‌، رژیم غذایی را رعایت کنند.

 

خطر آمبولی در عمل لیپولیزر کمتر است 

سرور با اشاره به روند این عمل افزود: تمامی چربی‌ها با حرارت لیزر از حالت جامد به مایع تبدیل شده و سپس ساکشن می کردند. لذا این عمل با مایع به دست آمده سر و کار دارد لذا خطر آمبولی در آن بسیار کمتر خواهد بود.

 

وی ادامه می‌دهد: حرارت لیزر در عمل لیپولیزر باعث کلاژن سازی بافت می‌گردد که در پی آن پوست افراد سفت می ماند. به این معنا که همزمان با لاغر شدن، پوست افراد لیفت می ‌شود که این از مزیت‌های عمل لیپولیزر به شمار می رود.

 

عوارض ناشی از عمل لیپوماتیک کمتر است

دکتر سرور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چربی‌ها در این روش جراحی به وسیله سیستم هوا و دیگر مکانسیم‌های خاص به حالت مایع در آمده و از بدن خارج می گردند،  که این روش ملایم‌تر بوده و عوارضی از قبیل ناهمواری و برجستگی‌ها و ناهمگن بودن چربی‌های آب شده در آن بسیار کمتر خواهد بود.

 

نکته قابل توجه این است که هر فرد گزینه مناسب برای این جراحی ها نمی‌باشد.

BMI برای افراد تعریف می گردد که این مقدار نباید از 35-37 بالاتر باشد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا