آرایش و زیبایی

لب های تیره را چطور روشن کنید

احساس میکنین که لبتون در مقایسه با صورتتون خیلی تیره شده؟ دلتون میخواد که رنگ صورتی و طبیعی لبهاتون برگرده؟ باید بگیم که شما تنها نیستین، میلیونها زن در سراسر دنیا از این شرایط که به طور کامل قابل درمانه رنج میبرن.

 

لب

لیس زدن لبهاتون رو متوقف کنین: خیلی از آدما از عادت تکراری لیس زدن لبهاشون رنج میبرن. اصطحکاک و تحریک تکراری باعث تیرگی لبها و حتی پوست اطرافش میشه. چرا این مسئله رخ میده؟ معمولا، افراد مبتلا به این عادت لبهایی دارن که دائما خشک میشه، پس لیس میزنن تا مرطوبش کنن. متاسفانه هر چی بیشتر لبهاتون رو لیس بزنین، آب بیشتری از لبهاتون بخار میزنه و در نهایت اونا رو خشک تر میکنه. این مسئله به یه چرخه بی پایان منجر میشه! پس این عادت رو از سرتون باز کنین تا لبهای روشن تر و سالم تری داشته باشین.
لبهاتون رو لایه برداری کنین: خیلی از افراد لبهایی خشک دارن که پوست های اضافی روی اون باعث ظاهری خشن، ناهموار و تغییر رنگش میشه. میتونین هر روز صبح به آرامی لبهاتون رو با مسواک ماساژ بدین! یا برای اینکه لایه برداری موثرتری داشته باشین، شکر، عسل و روغن زیتون رو مخلوط کرده و روی مسواک بزنین و بعد لبها رو ماساژ داده و شستشو بدین. این کارو چند بار در هفته انجام بدین تا از نتایجش متعجب بشین.
دائما مرطوبش کنین: لبهای خشک ظاهر تیره تری دارن، به احتمال زیاد دلیلش اینه که بخاطر سطح ناهموارش قادر به بازتاب درست نور نیستن. لبهای مرطوب سالم تر و صورتی رنگ هستن، پس به طور منظم با یه نرم کننده قوی مخصوص لب حداقل ۵ تا ۶ بار در روز مرطوبش کنین!
ضدآفتاب بزنین: لبها هم میتونن بیش از حد برنزه بشن! در حقیقت خورشید میتونه به پوست روی لب صدمه زده و ظاهرشو تیره تر و خشن کنه. به دنبال یه نرم کننده مخصوص لب باشین که عامل SPF30 داشته باشه، و حداقل ۵ تا ۶ بار در روز ازش استفاده کنین تا مطمئن شین که لبتون بدون پوشش نمیمونه.
لیزر رو امتحان کنین: اگه درمانهای طبیعی که براتون گفتیم موثر نبودن، میتونین لیزر KTP رو روی لبهای تیرتون امتحان کنین. به طور معمول، KTP به ۲ تا ۴ جلسه نیاز داره، بسته به اینکه به چه میزان لبهاتون تیرگی داره. با یه متخصص پوست دربارش صحبت کنین تا اطلاعات بیشتری پیدا کنین.

نوین زی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا