آشپزی و آشپزخانه

لازانیای خوشمزه بدون گوشت

لازانیا بدون گوشت | اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تمایلی به خوردن گوشت ندارید، حتما خواندن این مطلب از زندگی سالم که به معرفی طرز تهیه لازانیای بدون گوشت یا لازانیای سبزیجات پرداخته است را از دست ندهید.

لازانیا یک غذای محبوب و پر طرفدار می باشد که عده ای ترجیح می دهند آن را بدون گوشت و با استفاده از سبزیجات مختلف تهیه نمایند از این رو قصد داریم، روش ساخت لازانیا بدون گوشت را آموزش دهیم، در ادامه همراه ما باشید.

برای پخت لازانیا بدون گوشت که غذای دلخواه خیلی از ما است،همه مواد مورد علاقه خود را بدون گوشت تفت دهید، لازانیا‌ها را بچینید و آن را چند دقیقه در فر قرار دهید.

مواد لازم :

ورق لازانیا ۱ بسته
قارچ ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
بادمجان نگینی خرد شده ۱ عدد
نخود فرنگی و ذرت نصف پیمانه
ریحان خشک یا تازه به میزان لازم
روغن به میزان کافی
نمک و فلفل به میزان لازم
آرد سفید یک سوم لیوان
شیر نیمی از لیوان

طرز تهیه لازانیا بدون گوشت یا لازانیا سبزیجات

لازانیا سبزیجات
لازانیا سبزیجات

ورقه های لازانیا را درون آب جوش که بر روی حرارت قرار دارده و کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید، به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس ورقه های لازانیا را آب کشی کنید.

سپس بادمجان و پیاز و فلفل دلمه ای ها و قارچ ها را درون تابه هم تفت دهید.نخود فرنگی،ذرت،فلفل و نمک را اضافه کرده و بعد ریحان را ومواد دلخواه خود را به مخلوط اضافه می کنیم. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

بیشتر بخوانید : لازانیای سالم

برای تهیه سس لازانیا اقدام می نماییم؛ برای سس لازانیا آرد و کره را تقت داده سپس شیر به آن اضافه می کنیم.کف پیرکس را با کمی کره چرب می کنیم یک لایه از ورقه های لازانیا را می پوشانیم، بعد بر روی آن کمی سس تهیه کرده و مواد ریخته و خوب پخش می کنیم،دوباره سس می ریزیم و به دلخواه سس قرمز نیز میزنیم بعد لایه های دیگری از ورقه های لازانیا را به همین روش قرار می دهیم و در لایه آخر سس وپنیر می زنیم.

سپس روی ظرف را با ورقه آلومینیومی پوشانده و ظرف را تازمان پخت و آب شدن پنیر در فر می گذاریم.لازانیای شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا