دسته بندی نشده

پاسخ بیمارستان نمازی شیراز در مورد پخش یک کلیپ در فضای مجازی

رئیس مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز در مورد انتشار یک کلیپ در فضای مجازی پاسخ گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس مرکز آموزشی درمانی نمازی با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر عدم خدمت رسانی به یکی از بیماران در این بیمارستان، گفت: بیمارستان نمازی به عنوان بزرگترین مرکز ارایه دهنده خدمات درمانی در جنوب کشور، سالانه به حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار بیمار بستری خدمات ارائه می دهد؛ واحد مددکاری بیمارستان نیز ماهانه به صورت متوسط حدود ۵۰۰ بیمار بی بضاعت را شناسایی و تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار می دهد و بر اساس برآورد انجام شده، به طور متوسط، حدود ۱۵۰ میلیون تومان در ماه نیز از سوی بیمارستان، به این افراد تخفیف مالی تعلق می گیرد.

احمد حسین زاده در خصوص کلیپ منتشر شده از بیماری به نام «مرتضی مردانی» در فضای مجازی مبنی بر رها کردن ایشان به دلیل عدم تمکن مالی، اظهار کرد: این بیمار مبتلا به یک بیماری به نام «برگر» (یک نوع التهاب عروقی) است که تاکنون ۲۱ بار به این مرکز مراجعه نموده و بستری شده و در هر ۲۱ مورد مراجعه نیز تحت پوشش خدمات مددکاری و حمایتی این بیمارستان قرار گرفته و به صورت رایگان خدمات درمانی به او ارائه شده است.

وی افزود: این بیمار در تاریخ پنجم بهمن ماه جاری نیز با توجه به پیگیری های مددکاری این مرکز و به صلاحدید پزشک معالج و به صورت رایگان، توسط مدیر بیمارستان مرخص شده است.
وی انتشار این کلیپ در فضای مجازی مبنی بر رها کردن بیمار در بیمارستان را ناصحیح و غیراخلاقی خواند و افزود: بیمار در مراجعه بعدی خود اعلام کرد که افرادی ناشناس در شرایطی نامساعد این قطعه ویدئویی را از وی تهیه کرده اند.
رییس مرکز آموزشی درمانی نمازی با اشاره به ادعای ذکر شده در مورد اینکه ایشان از خانواده شهدا است، گفت: طی استعلام از بنیاد شهید، این بیمار نسبتی با خانواده های شهدا نیز ندارد.
حسین زاده اضافه کرد: از سویی انتشار قطعه های فیلم ساختگی با محتوای خارج کردن و رها کردن بیمار از بیمارستان نمازی، موضوعی غیرآگاهانه و غیرحرفه ای بوده و ناشی از عدم آگاهی انتشاردهندگان نسبت به اهداف و نگاه والای جامعه درمانی خدمتگزار در کشور است؛ درمانگران کشور نه تنها تمام همت و اندیشه خود را برای بهبود آلام مردم به کار بسته اند، بلکه در موارد و موضوعات متعدد، خدماتی فراتر از درمان در حمایت از اقشار آسیب پذیر ارائه می گردد؛ با علم به این موضوع که مردم و دریافت کنندگان خدمت، قدردان خدمات شبانه روزی کارکنان حیطه درمان هستند، اقدامات افرادی نا آشنا به حجم گسترده خدمات، احتمالا” با اهداف خاصی سعی در ناامید کردن بیماران و نیازمندان دارند که امید است اصلاح شوند.
وی یادآور شد: با بررسی های انجام شده، مشخص شد این فیلمبرداری در محوطه بیمارستان نمازی و در حین قدم زدن در محیط باز، از بیمار گرفته شده و انتشار پیدا کرده است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا