پزشکی و سلامت

قند و شکرهای مصنوعی موجب کاهش قدرت حافظه شده است

 

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه و بی‌رویه قند و شکرهای مصنوعی به ویژه در یک دهه اخیر، موجب کاهش قابل ملاحظه قدرت حافظه بسیاری از افراد جامعه شده است.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: غذاهای پرچرب و بسیار شیرین تاثیر منفی قابل ملاحظه‌ای بر روی سیستم عصبی و مغزی می‌گذارند و مصرف آنها ممکن است، موجب کاهش توان یادگیری و مغزی می‌گذارند و مصرف آنها ممکن است موجب کاهش توان یادگیری شود.

 

ترابیان زاده تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه و بی رویه قند و شکرهای مصنوعی به ویژه در یک دهه اخیر، موجب کاهش قابل ملاحظه‌ قدرت حافظه بسیاری از افراد جامعه شده است.

 

وی با بیان اینکه باید خوردن قند و شکرهای مصنوعی را کاهش داد، اظهار داشت: نوشیدن بیش از اندازه موادی نظیر نوشیدنی‌های رژیمی در طول شبانه روز ممکن است حافظه را دچار اختلال و حتی تخریب کند افزود: البته تاثیرات منفی مواد بسیار شیرین و قندهای مصنوعی دائمی نیست و در صورت قطع مصرف شیرینی‌های مصنوعی، حافظه مجددا اصلاح می شود.

 

ترابیان زاده گفت: همچنین باید از مصرف زیاد غذاهای سس دار پرهیز کرد، چرا که این مواد در دراز مدت موجب کاهش قدرت حافظه و یادگیری می‌شود.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا