سینما

فیلم سینمایی طلا

فیلم سینمایی طلا، فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته در سال ۱۳۹۷ و در ژانر خانوادگی و اجتماعی ساخته شده است. در ادامه نیز بازیگران فیلم طلا معرفی شده‌اند.

داستان فیلم درباره چند جوان است که قصد راه‌اندازی رستورانی را دارند در این میان پدر یکی از آن‌ها فوت کرده و مبلغ قابل توجهی پول نیز در این میان گم می‌شود.

بازیگران فیلم طلا
بازیگران فیلم طلا

نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین و احترام برومند از بازیگران این فیلم هستند.

شهبازی در فیلم طلا هم مثل قبل به دغدغه‌های جوانان دهه شصتی‌ می‌پردازد که شاید سوخته‌ترین نسل جوان در ایران باشند. موجی که در ایران بیشترین تعداد نسل جوان در تاریخ ایران را در خود داشت و این موج در زمان تحصیل و نوجوانی با این شلوغی و در روزهای جوانی با بیکاری، بی‌پولی و تنهایی همیشه یقه به یقه بوده است. طلا» روایت جدیدی است که نشان می دهد کارگردان قصه گویی و سینما را بلد است.

طرح اولیه فیلم سینمایی طلا

طرح اولیه «طلا» یادآور درام های اجتماعی ین روزهاست اما در سینمای تازه ترین فیلم پرویز شهبازی نه تنها از نظر کیفی بالاتر از اکثر این آثار قرار می گیرد، بلکه می تواند پیشنهادی برای درام های اجتماعی باشد. همین امر باعث شده است که در فیلیمو شات از منظری متفاوت به این فیلم بپردازیم.

شهبازی با ایجاد گره هایی در زندگی شخصی شخصیت اصلی فیلم طلا را جذاب تر کرده است.

شخصیت اصلی داستان

شخصیت اصلی داستان طلا شهبازی در دهه چهارم زندگی‌اش به سرمی برد ، نقشی که هومن سیدی که در آن مثل همیشه خوب بازی کرده است.شهبازی از داستانش با عنوان داستانی تخیلی یاد کرده اما همه ما میدانیم که امثال این جوان های بخت برگشته کم نیستند که به تنهایی مشکلات چندین نفر به گردنشان افتاده و در این مسیر تصمیمات ریسکی اشتباه بسیار زیاد است.

فیلم طلا نامزد دریافت سیمرغ بلوری

فیلم سینمایی طلا در جشنواره فجر از فیلم‌های مهم جشنواره حساب می‌شد که منتقدین هم انتظارش را می‌کشیدید. فیلم طلا جوایز زیادی کسب نکرد و فقط دربخش های بهترین فیلمنامه و صدابرداری و نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد اما منتقدان با استقبال خوبی از آن کردند.

معرفی فیلم : معرفی فیلم‌های سینمایی در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا