پزشکی و سلامت

فشار خون کودکان هرسال یکبار بررسی شود

کنترل فشارخونفشار خون بالا در کودکان و نوجوانان شیوع قابل توجهی داشته است از سه سالگی به بعد باید فشار خون کودکان هر سال یکبار بررسی شود.

دکتر خاطره شاه حسینی دبیر علمی همایش راهکارهای ارتقای سلامت با محوریت فشار خون بالا افزود: چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها با محوریت فشار خون بالا 10 تا 12 مهر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه فشار خون بالا یکی از مشکلاتی است که منجر به مرگ و میر افراد در طول سال می شود و بیشتر افراد از فشار خون خود مطلع نیستند اقدام به برگزاری این همایش کردیم.

شاه حسینی تصریح کرد: چهار محور عوامل خطر در فشار خون بالا مراقبت های جامعه نگر و فشار خون بالا تازه های تشخیص و مراقبتی در فشار خون بالا همکاری بین بخشی در کاهش فشار خون بالا در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دبیر علمی این همایش اظهار کرد: فشار خون بیماری تمام سنین است باید توجه داشت که در کودکان و نوجوانان فشار خون بالا شیوع قابل توجهی دارد. 16 تا 18 درصد بزرگسالان مبتلا به فشار خون هستند.

وی ادامه داد: از سه سالگی به بعد باید فشار خون کودکان نیز هر سال یکبار چک شود.

مطالعات در تهران نشان داده است که 14 تا 16 درصد نوجوانان سنین دبیرستان به فشار خون بالا مبتلا هستند.

شاه حسینی عنوان کرد: 157 مقاله ار سراسر کشور به دبیرخانه رسیده که از این تعداد 21 مقاله به صورت سخنرانی و 63 پوستر و 6 سخنرانی جامع توسط اساتید مدعو ارائه می شود./ع2

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا